Persbericht: Camera, lichten, actie! Maak kennis met de HERO8 Black, modules en de MAX

GoPro introduceert vandaag de HERO8 Black, modules en de MAX, en herdefinieert wat mogelijk is met een camera. Hier volgt een kort overzicht:

HERO8 Black € 429,99
De HERO8 Black pakt het groots aan met geavanceerde HyperSmooth 2.0-videostabilisatie: drastisch verbeterde stabilisatie in vergelijking met HyperSmooth 1.0 (als je dat kunt geloven). HyperSmooth 2.0 werkt in alle resoluties en bij alle frame rates, heeft een nieuwe Boost-modus en is voorzien van horizontaalstelling in de app. TimeWarp 2.0, ook nieuw, heeft automatische aanpassing van de snelheid, en speed ramping met tikregeling. De HERO8 Black biedt vier digitale lenzen waarmee je eenvoudig een beeld kunt selecteren, verbeterde audio met verbeterde windruisonderdrukking, aanpasbare voorinstellingen en een lichter, frameloos ontwerp met inklapbare bevestigingsplaatjes. Shazam!

Modules
De mediamodule, displaymodule en lichtmodule zijn accessoiremodules die de HERO8 Black uitrusten met professionele audio, een display aan de voorzijde en verbeterde verlichting. Voor degenen die op zoek zijn naar extra prestaties stellen modules gebruikers in staat hun HERO8 Black om te zetten in een krachtpatser.

MAX € 529,99
De MAX is een GoPro-camera met twee lenzen die veelzijdigheid nog verder vergroot. Het is alsof je drie camera’s in één hebt. Gebruik de MAX als een waterdichte, maximaal gestabiliseerde HERO-camera met enkele lens, 360°-camera met dubbele lens of geavanceerde camera met vlogfunctie, ingebouwd display aan de voorzijde en richtmicrofoon. Hoe je hem ook gebruikt, de MAX biedt geavanceerde, feilloze videostabilisatie met Max HyperSmooth. De MAX heeft ook vier digitale lenzen, waaronder de nieuwe ultrabrede Max SuperView, GoPro’s breedste kijkhoek ooit. Extra updates zijn onder meer 360°-videomontage en -fotomontage in de camera plus op key frames gebaseerde bewerking van 360°-inhoud in de GoPro-app. De GoPro MAX is ‒ als geen enkele andere camera ter wereld ‒ perfect voor innovatieve gebruikers die hun creativiteit echt tot de MAX willen uitleven.

De Million Dollar Challenge van GoPro
De Million Dollar Challenge van GoPro is terug, nu met de HERO8 Black en de MAX. De Million Dollar Challenge is exclusief toegankelijk voor eigenaars van de HERO8 Black en de MAX, en beloont deelnemers van wie videoclips zijn opgenomen in de GoPro Million Dollar Challenge-video die eind januari 2020 wordt uitgebracht, met een gelijk aandeel van $ 1.000.000. Inschrijving begint op 1 oktober en eindigt 12 januari.

“Het is al 15 jaar sinds de eerste GoPro-camera en vanaf het begin hebben we mensen in staat gesteld om hun passies te delen, of ze nu worden gestimuleerd door adrenaline of kunstzinnigheid”, aldus GoPro-oprichter en CEO Nick Woodman. “De HERO8 Black, de modules en de MAX geven een nieuwe betekenis aan wat er mogelijk is met een camera.” De HERO8 Black bouwt voort op het succes van zijn voorganger en brengt ongeëvenaarde prestaties naar de HERO-lijn. De HyperSmooth 2.0-videostabilisatie zorgt voor een aanzienlijk verbeterde pitch-as-stabilisatie en ondersteunt nu alle frame rates en resoluties. TimeWarp 2.0 past zich automatisch aan je snelheid aan en kan met één tik worden vertraagd tot realtime. De vernieuwde SuperPhoto-functie (Superfoto) zorgt voor HDR-actiefoto’s zonder geesteffect, en de gloednieuwe LiveBurst legt 1,5 seconde aan 12 mp-beeldmateriaal (4K 4:3) vast vóór en na het indrukken van de sluiterknop. En als je het moet horen om het te geloven, geven de nieuwe, voor wind geoptimaliseerde microfoon aan de voorzijde en de hoogwaardige geluidsverbeteringen van de HERO8 Black zeker de doorslag.

Bovendien helpen nieuwe digitale lenzen je de opname telkens als een professional in te stellen met een van de vier opties, variërend van GoPro’s gepatenteerde SuperView tot lineaire opnamen zonder vervorming, terwijl aanpasbare opnamevoorinstellingen snelle toegang bieden tot instellingen voor elke activiteit. Dit alles is ondergebracht in een gestroomlijnd, frameloos ontwerp met inklapbare bevestigingsplaatjes.

De HERO8 Black kan ook worden omgetoverd tot een vlogging- of productiekrachtpatser met GoPro’s nieuwe reeks accessoiremodules. Met de modules kunnen de mogelijkheden van de HERO8 Black on demand worden uitgebreid zonder dat dit ten koste gaat van de kenmerkende compacte robuustheid van het HERO-cameraontwerp.

Mediamodule: de mediamodule biedt gerichte audioprestaties met een richtmicrofoon en heeft twee schoenen voor extra accessoires, plus een Type-C-poort, HDMI-poort en externe 3,5mm-microfoonadapterpoort.

Displaymodule: de displaymodule is een inklapbaar 1,90-inch display aan de voor- of achterzijde dat aan de bovenkant van de mediamodule wordt bevestigd. Het is het perfecte formaat voor het inlijsten van vlogging-opnamen en kan worden neer- en weggeklapt wanneer er geen gebruik van wordt gemaakt.

Lichtmodule: de lichtmodule is waterdicht tot 10 meter, draagbaar, geschikt voor montage in een uitrusting en biedt het meest veelzijdige licht ter wereld. De lichtmodule is klaar om elke scène te verlichten, of deze nu op de mediamodule of op een GoPro-steun is bevestigd. De lamp wordt geleverd met een diffuser die de belichting verzacht bij het filmen met de HERO8 Black.

En dan is er de GoPro MAX, een camera die zo veelzijdig is dat het net lijkt alsof je drie camera’s in één hebt. De MAX is waterdicht tot 5 meter en kan worden gebruikt als maximaal gestabiliseerde HERO-camera met enkele lens, 360°-camera met dubbele lens of ultieme vlogcamera: alles-in-één. En alle MAX-functies presteren maximaal. Max HyperSmooth, met geavanceerde, feilloze stabilisatie en horizontaalstelling in de camera, maakt cardanische stabilisatie totaal overbodig. Max TimeWarp buigt tijd en ruimte met uitgebreide controle en prestaties in vergelijking met traditionele TimeWarp. En Max SuperView biedt GoPro’s breedste, meest meeslepende kijkhoek tot nu toe.

Bij het maken van 360°-bewerkingen kunnen MAX-gebruikers nu ‘herframen’, de nieuwe key frame-gebaseerde bewerkingservaring van de GoPro-app. Nu is het eenvoudig om 360°- beelden snel te herframen in een traditionele video met supervloeiende pan-effecten en overgangen. Herframen past bij de kracht van 360°-bewerkingsoplossingen voor desktops, maar dan met het gemak en de bruikbaarheid van de GoPro-app.

En als het op vloggen aankomt is de MAX een complete oplossing met zijn feilloze videostabilisatie, vier digitale lenzen voor de ideale look, een touchscreen aan de voorzijde voor eenvoudig framen, en zes microfoons voor audioprestaties met richtmicrofoon. Voeg

270°-PowerPano-foto’s met één klik, 360°-videomontage en -fotomontage in de camera en het gemak van herframen toe, en de MAX is echt als geen andere camera ter wereld.

Wereldwijde beschikbaarheid

• Bestel de HERO8 vandaag nog bij GoPro.com. Verzending begint op 15 oktober. De HERO8 is vanaf 20 oktober verkrijgbaar bij geselecteerde retailpartners over de hele wereld.
  • Bestel de MAX vandaag nog bij GoPro.com. Verzending begint op 24 oktober. De MAX is vanaf 24 oktober wereldwijd verkrijgbaar bij geselecteerde detailhandelaren, en in de VS vanaf 25 oktober.
  • Modules kunnen vanaf december worden besteld bij gopro.com.

Koop je HERO8 Black, MAX of modules op gopro.com.

Grote Markt 43, 9100 Sint-Niklaas