Persbericht: opening Het Landhuis in november 2021

Helft werkplekken reeds ingenomen

Sint-Niklaas – Wie op de Grote Markt van Sint-Niklaas komt, kan er niet naast kijken. De verbouwingen in het historisch pand met opvallende rode voorgevel gingen van start. Na meer dan 8 jaar leegstand opent Het Landhuis in november opnieuw haar deuren. Het monumentale landhuis uit de 17de eeuw, wordt naast de nieuwe locatie van brunchbar Soep&Zoet (momenteel gevestigd in de Stationsstraat) een bruisend ondernemerscentrum met een mix aan gedeelde werkplekken, privékantoren, ruime vergaderzalen en een eventruimte.

In deze thuiswerktijden blijkt meer dan ooit de nood aan creatieve en professionele werkomgevingen van waaruit we veilig kunnen werken en klanten kunnen ontmoeten. Het hoeft dan ook niet te verbazen dat al  de helft van de beschikbare kantoren in Het Landhuis werd ingenomen door onder andere het PR-bureau Wavemakers, een grafisch bureau en een social media agency. We hebben er alle vertrouwen in dat de resterende werkplekken snel volzet zullen zijn”, vertelt Eva van Osselaer van Soep&Zoet die met haar brunchbar dit najaar zelf haar intrek neemt in het pand.

Het Landhuis zal met zijn 750 m² onderdak bieden aan Soep&Zoet, een eventzaal met patio en een privékantoor op het gelijkvloers. Op de bovenverdiepingen zijn er twee ruime vergaderzalen, een loungeplek/lunchruimte, douchefaciliteiten en 36 werkplekken verdeeld over privé- en gedeelde kantoren terug te vinden. Momenteel is er op het gelijkvloers nog 1 privékantoor te huur maar ook  in de authentieke balzaal, die opgedeeld kan worden in verschillende spots, zijn nog mogelijkheden voor start-ups, zelfstandigen of kleine ondernemingen; gaande van een coworkingplek met zicht op de Grote Markt tot een privékantoor.

Wie een werkplek vastlegt in Het Landhuis, huurt niet zomaar een kantoor of werkplek. Je sluit je er ook aan bij een ondernemersnetwerk waar je van kan leren, waarvan de leden elkaar inspireren én waar je contacten en business mee kan delen. Die creatieve kruisbestuiving laat zich nu al merken want met de bedrijven die al zijn aangesloten hebben we samen al verschillende projecten opgestart. We kunnen niet wachten om in november onze intrek te nemen in het mooiste gebouw op de markt”, aldus Elke De Mayer van PR-bureau Wavemakers.

Ondernemers die interesse hebben om een ruimte te huren kunnen mailen naar [email protected].

Praktische informatie:

Het Landhuis, Grote Markt 43, 9100 Sint Niklaas
Facebook - Instagram – LinkedIn
www.landhuis.be

Over Het Landhuis

Het Landhuis is een initiatief van drie Sint-Niklase ondernemers die van werken een deugd willen maken. Eva Van Osselaer, bezieler van Soep&Zoet, Elke De Mayer, oprichter van PR-agentschap Wavemakers en Michel Maes, eigenaar van vastgoedgroep Huyzen vonden elkaar in hun visie over ondernemen. Samen creëren zij in het pand met de karaktervolle rode gevel een bruisend ondernemerscentrum met een mix aan gedeelde werkplekken, private kantoren, ruime vergaderzalen en een eventruimte. En als het tijd is voor koffie, kan je er terecht bij brunchbar Soep&Zoet.

Contactgegevens voor de pers (niet publiceren aub):

Wavemakers PR
Elke De Mayer