Persbericht: Chez - de unieke culinaire hotspot in Knokke-Heist

De nieuwste trends in healthy food & drinks onder één dak

Knokke-Heist – De Belgische kust is deze zomer een nieuwe culinaire hotspot rijker. En niet zomaar één: Chez verzamelde aan het Rubensplein maar liefst drie topconcepten onder één dak. Het werd een mix tussen een pop-up foodmarket en een trendy aperobar, waar je de nieuwste trends in food en drinks ontdekt, die lekker, gezond en very instagrammable zijn. Foodies kunnen er tot eind september kiezen uit de (h)eerlijke ambachtelijke kroketten van Bubba, een healthy Wurger van B-nut, of een tropische Poké Bowl van Sticks & Bowls. En met een Maderista cocktail of homemade lemonade erbij is het vakantiegevoel compleet.

Foodlovers die deze zomer naar de kust trekken, hoeven niet ver te zoeken naar de nieuwste hotspot. Wie de dijk afwandelt in Knokke-Heist kan ter hoogte van het bekende driehoekige Rubensplein zijn honger stillen bij chez. Je ontdekt er de nieuwste foodtrends, maar nipt er net zo lekker aan de coolste hypes in cocktails en healthy drinks. Chez lanceert niet alleen een gloednieuw foodconcept, maar laat Knokke deze zomer meteen ook kennismaken met alles wat hot and happening is op internationaal niveau. Neen, hier staan geen gin of wodka op het menu, maar Maderista, een cocktail op basis van Madeira wijn, homemade lemonades en vermouth van Kiss My.

Bestellen doe je aan een centrale toog. Je kiest waar je zin in hebt en ploft dan gezellig in de cozy lederen zetels op het lounge-terras, in de extra large strandstoelen, of in de hangmat.

Wurgers, het gezonde alternatief voor een klassieke hamburger

Nog geen 2 jaar geleden startte Karen Wellens van B-nut samen met haar twee dochters de foodtruck Oscar, om gezonde fingerfood aan de man te brengen op festivals. “Na wat experimenteerwerk was de Wurger geboren: 2 wafeltjes van butternutpompoen met daartussen een heerlijke vegetarische bioburger”, aldus Karen Wellens. De burgers die geserveerd worden zijn afkomstig van The Bio Veggie Company, een Belgisch bedrijf dat al 30 jaar de beste vegetarische burgers en nuggets maakt. “Onze burgers zijn met de wafeltjes van B-nut een match made in heaven en worden gesmaakt door zowel vegetariërs als foodies die eens iets nieuws willen uitproberen.”, vertelt Delphine Van Goethem van The Bio Veggie Company.

Bubba: sinds ’97 een vaste waarde in Knokke

Wat vaste kustbezoekers wellicht nog niet wisten, is dat de alom bekende ambachtelijke garnaalkroketten van Bubba ooit het levenslicht zagen op de markt in Knokke. “Nog steeds sta ik hier 2x per week op de markt”, zegt Frank Decuyper, de oprichter van Bubba. “Ondertussen is het assortiment flink uitgebreid. Zo kan je deze zomer kennismaken met de Bouillabaisse kroket, samengesteld door North Sea Chefs.” Deze ‘Catch of the Day’-kroketten brengen hulde aan de minder bekende heerlijke vissoorten van de Belgische kust. De opbrengst wordt opnieuw geïnvesteerd in de promotie van de onbekende Noordzeevis.

Tropische sferen aan de Belgische kust met Poké Bowls

Sticks & Bowls brengt de tropen recht naar Knokke met hun Poké Bowls, de nieuwste healthy trend uit Hawaï. Een rijkelijk gevulde kom met rauwe vis, kip of tempeh in combinatie met een kleurrijk groentepalet en extra toppings. Volop aanwezig op Instagram, en nu dankzij Sticks & Bowls ook geland aan het Rubensplein. Carlo Celis, mede-oprichter van Sticks & Bowls vertelt: “Onze poké bowls worden in Leuven erg gesmaakt, dus brengen we nu graag deze kleurrijke zomerse salades naar Knokke.

Adres: Zeedijk 563, 8300 Knokke-Heist (aan het Rubensplein, naast Lucy Chang)
chez is open tot 30 september, elke dag van 9u tot 21u.

Volg chez op:
Facebook: https://www.facebook.com/thetravellingfoodmarket/
Instagram: https://www.instagram.com/chez.knokke/

#chezknokke

Voor interviewaanvragen, beeldmateriaal of meer info, neem contact op met:

Astrid De Paep
0476/58 02 74