Media alert: Koffie ’t Molentje verwarmt harten met 30.000 dampende tassen voor voedselverdeelpunten

Roeselare – Februari is traditioneel de liefdesmaand. Koffie ’t Molentje, dat bekend staat om zijn hartverwarmend imago, wou Valentijn dan ook niet ongemerkt voorbij laten gaan. Voor Valentijn schenkt Koffie ‘t Molentje 14.000 aan voedselverdeelpunt De Graancirkel. Tijdens de eerste lockdown deed het koffiemerk reeds een eerste gift: in totaal schonken ze zo reeds meer dan 30.000 dampende kopjes koffie aan de voedselverdeelpunten uit de regio en hielpen ze verschillende horecazaken af van hun stille voorraad. Een warm hart dus, voor zowel lokale initiatieven als de horecasector.

“Tijdens de eerste lockdown wilden we iets doen om onze horecaklanten te helpen. Aangezien ze verplicht de deuren moesten sluiten, bleven ze zitten met een voorraad die niet gebruikt werd”, vertelt Laurent Destrooper, bezieler en koffie-expert van Koffie ’t Molentje. De voorraad van de horecazaken die koffie van Koffie ’t Molentje aanbieden, werd indien gewenst teruggekocht en geschonken aan vier verschillende voedselverdeelpunten uit de regio (De Netzak in Veurne, Op ’t Spoor in Ieper, De Graancirkel in Roeselare en De KABA in Brugge). “Koffie wordt beschouwd als een luxeproduct waardoor sommige voedselverdeelpunten dit niet altijd in huis halen of de kwaliteit eigenlijk echt minderwaardig is”, aldus Laurent. “Met deze schenking zorgen we ervoor dat we de ongebruikte voorraad van onze horecaklanten kunnen inzetten voor een goed doel én de voedselverdeelpunten een essentieel product kunnen aanbieden. Op die manier maakten we de lockdown voor iedereen iets lichter. Valentijn draait voor ons immers niet enkel om geliefden uit je directe omgeving maar ook om een warm hart uitdragen naar je omgeving”. In totaal schonk Koffie ’t Molentje zo’n 300 kilo koffie ofwel meer dan 30.000 tassen warmte aan de voedselverdeelpunten uit de regio.

“Met De Graancirkel helpen we elk jaar zo’n 200-tal gezinnen. Tijdens de lockdown is er meer dan ooit steun nodig voor degenen die het moeilijk hebben. We zijn dan ook zeer blij met dergelijke hartverwarmende acties van lokale handelaars”, vertelt Danny Engels van De Graancirkel (Roeselare). Alle producten van Koffie ’t Molentje zijn verkrijgbaar in de nieuwe belevingswinkel in Roeselare, waar je als het ware ondergedompeld wordt in de wereld van ambachtelijke koffie, de fabriekswinkel in Langemark en via de website.

Over Koffie ’t Molentje
Koffie ’t Molentje is al sinds 1947 dé Belgische koffiekenner. Dankzij het ambachtelijke slow roast-brandingsproces en hun passie voor het product garandeert Koffie ’t Molentje al meer dan 70 jaar een kop koffie met karakter. In de ambachtelijke koffiebranderij, die in 2008 werd overgenomen door Laurent Destrooper, worden jaarlijks 25 ton koffiebonen volgens het uniek recept gebrand. Koffieliefhebbers kunnen voor hun bonen of voorgemalen blends rechtstreeks terecht bij Koffie ’t Molentje via de website, in de winkel in Langemark en krijgen de koffie voorgeschoteld in meer dan 27 horecazaken.

In december 2020 opende Koffie ’t Molentje zijn eerste belevingswinkel in Roeselare waar klanten de unieke blends van Koffie ’t Molentje kunnen proeven, uitkiezen en matchen aan de juiste koffiemachine zodat ze thuis of op kantoor kunnen genieten van een kwalitatieve kop koffie, net zoals die werd geproefd in de winkel. Het is de start van een nieuw concept dat zal worden uitgerold over Vlaanderen en Nederland.

Volg Koffie 't Molentje op Facebook en Instagram

Voor meer informatie, beeldmateriaal of interviewaanvragen, gelieve contact op te nemen met:
Wavemakers PR & communications
Laura De Bock