VERENIGINGEN IN TIJDEN VAN CORONA: ONDERNEMERS SCHIETEN TE HULP

UITNODIGING VIRTUELE PERSCONFERENTIE 23 MAART 2020 - 14u00

Beste perscontact,

Gesloten winkels. Hamsteraars. Wachtrijen aan de supermarkt. Thuiswerken. De coronacrisis slaat hard toe, maar zorgt gelukkig ook voor heel wat steun en solidariteit. Voor de zorgsector, voor oudere mensen, mensen die niet van thuis uit kunnen werken,… maar wie helpt de verenigingen om het hoofd boven water te houden?

Op die vraag willen Elisabet Lamote (oprichtster van Trooper), Wouter Torfs (CEO van Torfs), Bart Claes (CEO van JBC) en Luc Van Mol (CEO van ZEB) jou een antwoord bieden in een online persconferentie.

PRAKTISCH:

• De online persconferentie gaat door op maandag 23 maart om 14u00 via Microsoft Teams. Je hoeft zelf niets te installeren.
  • Inloggen kan hier tussen 13u45 en 14u00.
    • Stap 1: klik op bovenstaande URL
    • Stap 2: klik op ‘deelnemen op het web’
    • Stap 3: vul je naam + journalist + naam van je medium in (bijvoorbeeld: Thomas journalist The New York Times)
    • Stap 4: zet je microfoon en webcam aan
  • Inschrijven voor deze persconferentie is verplicht.  Dat kan per e-mail via [email protected] en via 0499/34.01.95 (Elisabet Lamote).

VERLOOP PERSCONFERENTIE:

• Voorstellen van aanwezigen
  • Voorstellen van Trooper en de nieuwe actie
  • Verenigingen aan het woord
  • Shops aan het woord
  • Q&A

Wil u na afloop nog individuele interviews met Elisabet Lamote, Wouter Torfs, Bart Claes, Luc Van Mol ? Geef ons dan gerust een seintje ([email protected]), dan voorzien wij u de nodige tijd.

Over Trooper

Trooper is een snelgroeiend online shopplatform. Via Trooper kan je bij het online shoppen je vereniging of goede doel steunen, zonder dat het je iets extra kost. Het zijn de aangesloten webshops die een extra commissie geven, gemiddeld 5% per aankoop.

Trooper werd opgericht door Elisabet Lamote, Klaas Olbrechts en Jan Dejonghe, en werd bij de opstart ondersteund door Start it @KBC dat innovatieve ideeën en schaalbare businessmodellen ruimte tot groeien geeft. Zo’n twee jaar geleden zette Studio 100 mee de schouders onder dit project, om op die manier verenigingen en goede doelen een duwtje in de rug te geven. Trooper werd in december 2018 ook uitgeroepen tot ‘Belgium’s New Brand of the Year’. In het najaar van 2019 stapte ook KBC mee in het verhaal.

Intussen werd er via Trooper al meer dan 1,5 miljoen euro ingezameld voor de meer dan 6.000 aangesloten verenigingen & goede doelen.

NIET VOOR PUBLICATIE

Er worden geen quotes of interviews gegeven voor de persconferentie. Alle interviews gaan door tijdens en na de persconferentie maandag 23 maart.

Voor meer informatie: [email protected]
Website: www.trooper.be