Persuitnodiging: Special Olympics Belgium Play Unified-tafeltenniswedstrijd op 22 mei voor ‘Dare To Sponsor’ in Zemst

Laatste trainingssessie voor de start van de Nationale Spelen tijdens het Hemelvaartweekend

Brussel - Special Olympics Belgium (SOB), de Olympische organisatie voor atleten met een verstandelijke beperking, en Procter & Gamble slaan voor een tweede keer de handen in elkaar. De samenwerking kadert binnen de #Dare To Sponsor-campagne waarmee SOB de bedrijfswereld uitdaagt om te sponsoren. Op 22 mei zullen atleten van Special Olympics samen met enkele bekende Belgen en klanten van de Carrefour Zemst een heuse unified tafeltennisrally spelen. Voor de gelegenheid wordt bovendien de grootste pingpongbal ter wereld onthuld. Dit publieksevent is zo de officiële start van een opgemerkte sponsoractie door P&G en zet de laatste rechte lijn in naar de Nationale Spelen van de Special Olympics tijdens het Hemelvaartweekend op locaties in Sint-Niklaas en Beveren.

Special Olympics Belgium (SOB) wil groeien en tegen 2020 maar liefst 20 000 atleten met een verstandelijke beperking bereiken. Vandaag ondersteunen ze al 17 573 atleten en om dit doel te behalen, heeft de organisatie meer financiële middelen nodig. De Olympische droom waarmaken van 1 atleet kost namelijk 192€ per jaar. Vorig jaar lanceerde SOB hiervoor de #DareToSponsor-campagne waarbij de bedrijven werden uitgedaagd door de atleten om hen te sponsoren. In minder dan 24u tijd reageerden enkele grote bedrijven positief waaronder P&G, Mylène, Aquarius en BNP Paribas Fortis. Mede dankzij hun steun is het toenmalig aantal van 15 600 atleten al flink gestegen.

P&G toont voor het tweede jaar op rij steun aan  Special Olympics en breidt een vervolg aan het #DareToSponsor-verhaal waarbij 1 pak kopen van een P&G merk gelijk is aan 1 donatie voor SOB. De actie loopt nog tot 31 mei 2019.

SOB en P&G organiseren een unified-tafeltennisrally waarbij een unified duo het opneemt tegen de klanten van de Carrefour in Zemst. De unified duo’s bestaan uit SOB-atleten en bekende mensen zoals Willy Heremans en Henny Seroeyen van De Buurtpolitie, Anke De Mondt – SOB-ambassadrice en ex-Belgian Cat.

Iedereen is welkom om deel te nemen aan de rally voor 1 set of meerdere sets en om de gigantische tafeltennis-bal van 1,5m x 1,5m te ondertekenen met succeswensen voor de Nationale Spelen. Voor de SOB-atleten is dit de ideale laatste trainingssessie vooraleer ze deelnemen aan de 37e editie van de Special Olympics Belgium Nationale Spelen die exact een week later start in Sint-Niklaas en Beveren.

Concreet:

• Locatie: Hypermarkt Carrefour, Zemstbaan 242, 2800 Zemst
  • 13u: onthaal in de inkomhal
  • 13u15: welkom door Zehra Sayin, CEO van SOB, en Raquel Smolders, Communications leader Benelux van P&G
  • 13u30: start unified tafeltennisrally tussen unified duo’s en Carrefour-klanten
  • 14u30: uitreiking prijs en bedanking + mogelijkheid tot interviews
  • 15u: einde voorzien

Voor accreditaties, meer informatie en interviewaanvragen, gelieve contact op te nemen met:
Wavemakers PR & Communications, Astrid De Paep, astrid@wavemakers.eu,  +32 (0)476 58 02 74

De officiële hashtags zijn: #DareToSponsor en #PlayUnified

De officiële hashtags van de Nationale Spelen zijn: #SpecialOlympicsBelgium2019, #CharityConcertAdamo en #SintNiklaasBeveren.

Blijf op de hoogte via www.facebook.com/SpecialOlympicsBelgium

Over Special Olympics

Special Olympics is een internationale beweging die het hele jaar olympische sporten aanbiedt aan mensen met een verstandelijke beperking. Via sport wil Special Olympics hun zelfvertrouwen, hun gezondheid en hun mogelijkheden in het dagelijkse leven verbeteren. De beweging wil het taboe dat vandaag nog altijd bestaat rond personen met een verstandelijke beperking doorbreken, om zo respect en waardering te creëren voor alle personen met een verstandelijke beperking. Special Olympics werd opgericht in de Verenigde Staten in 1968 door Eunice Kennedy Shriver en telt vandaag 4 miljoen atleten in 178 landen.

De vzw Special Olympics Belgium werd opgericht in 1979. De organisatie staat onder de Hoge Bescherming van Hunne Majesteiten de Koning en de Koningin. Tia Hellebaut en Kevin De Bruyne zijn meter en peter van de organisatie die erkend is door het Belgisch Olympisch en Interfederaal Comité. De Nationale Spelen van Special Olympics Belgium zijn HET sportief hoogtepunt van het jaar voor meer dan 3400 atleten met een verstandelijke beperking. Special Olympics Belgium is ook internationaal aanwezig, met de deelname van Belgische atleten aan de Wereldzomer- en Wereldwinterspelen.

Meer informatie vindt u hier: www.special-olympics.be of www.facebook.com/SpecialOlympicsBelgium

Persdossier: https://www.special-olympics.be/wp-content/uploads/2019/02/Persdossier-2019.pdf

Persdossier van de Nationale Spelen: https://www.special-olympics.be/wp-content/uploads/2019/05/Persdossier-Nationale-Spelen-2019.pdf

Over Procter & Gamble:

P&G bedient met haar merken wereldwijd bijna vijf miljard mensen. Het bedrijf heeft een van 's werelds sterkste portfolio's van betrouwbare, kwalitatief hoogwaardige en toonaangevende merken, waaronder Always®, Ambi Pur®, Ariel®, Dreft®, Febreze®, Gillette®, Lenor®, Head & Shoulders®, Olaz®, Oral-B®, Pampers® en Vicks®. P&G is actief in ruim 70 landen over de hele wereld. Voor het meest actuele nieuws en achtergrondinformatie over P&G en haar merken, kijk op www.pg.com.