Persuitnodiging: Kick-off en persconferentie Toontjeshuis op 13 september

"Wie zal er voor Toon zorgen als ik er niet meer ben?". Met deze vraag in het achterhoofd werd 'Toontjeshuis' geboren. In samenwerking met een aantal zorgpartners biedt Joost Callens, papa van Toon en CEO van Durabrik bouwbedrijven, met Toontjeshuis een antwoord op het nijpende tekort aan aangepaste huisvesting voor volwassenen met een beperking.

"Er is een enorme nood aan plekken waar volwassenen met een beperking mits een goede omkadering kunnen samenleven. Toontjeshuis kan voor hen een oplossing bieden, nu en in de toekomst."

Naast huisvesting, biedt Toontjeshuis ook zorg en ondersteuning. Hiervoor werken ze samen met lokale zorgpartners. Bovendien behoudt elk Toontjeshuis zijn eigen zelfstandigheid en komt er een host, die zorgt voor de dagdagelijkse werking en de lokale verbinding.

Met al een aantal projecten in het vooruitzicht start binnenkort de bouw van een eerste Toontjeshuis in De Haan.

We nodigen jou daarom van harte uit op donderdag 13 september op deze kick-off van Toontjeshuis waar de initiatiefnemers u meer vertellen over de toekomst van deze sociale onderneming.

Praktische info:
Datum: donderdag 13 september 2018
Locatie: Landegemstraat 10, 9031 Drongen (kantoor Durabrik)
Aanvang event: 15u

Concrete timing:
14u45: Onthaal
15u00: Welkom door moderator

• Bies Henderickx, projectverantwoordelijke Toontjeshuis, over de zoektocht van mensen met een beperking naar een geschikte woonoplossing.
  • Joost en Toon Callens over de vraag ‘wat als ik er niet meer ben, wie zorgt er dan voor Toon?’ en hoe Toon daar zelf over denkt.
  • Bert Putman, zorgpartner Oranje vzw, over zijn kijk op het partnership vanuit de zorgsector, de co creatie en versterking van het netwerk.
  • Een betrokken vader aan het woord: Ingmar over zijn weg richting Toontjeshuis.
  • Paul Goetstouwers, raadgever personen met een handicap op het kabinet van de Vlaamse Minister van Welzijn, Volksgezondheid en Gezin, over hoe dit initiatief past in de toekomstvisie van het kabinet.

16u00: Q&A en interviewmogelijkheden gevolgd door receptie
17u00: Einde receptie

Bevestig jouw aanwezigheid aan Wavemakers PR voor 11 september via elke@wavemakers.eu of op het nummer 0485 75 28 66

Meng een strategische aanpak met een stevige dosis creativiteit en je hebt het recept voor een geslaagde PR-campagne. Met een frisse blik creĆ«ren wij via ons uitgebreid netwerk PR de brug tussen jou en de pers en influencers in de vorm van een gedegen PR strategie, pers- & influencer relaties, mediatraining en crisiscommunicatie.