Persuitnodiging: Colruyt Group Academy en partners schenken 50.000 mondmaskers aan Special Olympics Belgium (info onder embargo tot persmoment)

Atleten en zorginstellingen halen maskers in Melle op 26 juni

Tijdens de coronacrisis verdeelde Colruyt Group Academy samen met haar partners – Devos Lemmens, Balade, Elvea, Jules Destrooper, Côte d'Or, Tiense Suiker, Spa, Bru, Tempo en Sunlight – doe-het-zelf-naaipakketten voor mondmaskers. Meer dan 8.000 klanten en medewerkers gingen met de gratis pakketten aan de slag en creëerden zo maar liefst 200.000 mondmaskers voor de zorg. Daarvan krijgt Special Olympics Belgium, de organisatie voor atleten met een verstandelijke beperking, er maximaal 50.000 om verder te verdelen aan atleten en hun begeleiders uit de zorginstellingen.

U bent van harte uitgenodigd voor het persmoment op vrijdag 26 juni waarop de eerste mondmaskers worden uitgedeeld in de Colruyt Group Academy in Melle. Eric Vanophalvens, verantwoordelijke voor Colruyt Group Academy zal een toelichting geven bij dit project en Zehra Sayin, CEO van Special Olympics Belgium, vertelt over de nood aan beschermend materiaal voor atleten en zorginstellingen. Verschillende zorginstellingen uit de buurt en atleten van Special Olympics Belgium (SOB) komen de mondmaskers ophalen en zijn beschikbaar voor interviews.

Journalisten die wensen langs te komen op het persmoment op 26 juni om 10u30, kunnen zich vóór 25 juni accrediteren via Ruth Vervaet (0479 74 57 41, ruth@wavemakers.eu).

Gelieve een mondmasker te dragen en de regels van social distancing te respecteren.

Planning:
10u30: Onthaal pers
10u45: Toelichting project, Q&A en interviewmogelijkheden
11u00: Zorginstellingen en SOB-atleten halen mondmaskers af
12u00: Voorzien einde

Adres:
Colruyt Group Academy, Brusselsesteenweg 157A, 9090 Melle

Voor meer informatie, gelieve contact op te nemen met (gelieve niet te publiceren aub):
Ruth Vervaet
ruth@wavemakers.eu

Meng een strategische aanpak met een stevige dosis creativiteit en je hebt het recept voor een geslaagde PR-campagne. Met een frisse blik creĆ«ren wij via ons uitgebreid netwerk PR de brug tussen jou en de pers en influencers in de vorm van een gedegen PR strategie, pers- & influencer relaties, mediatraining en crisiscommunicatie.