Persbericht: ZEB snapt boycot Black Friday niet!

Dat het vrijdag Black Friday is, weet ondertussen wel iedereen. Waar het 5 jaar geleden nog een totaal onbekend fenomeen was, dat overgewaaid kwam vanuit de Verenigde Staten, is het nu één van de belangrijkste winkeldagen van het jaar.

Dat is bij ZEB niet anders. Daar wordt het een heel Black Friday Weekend (CyberMonday incluis) met kortingen tot -60%, die zowel online als in de winkels geldig zijn.

Er wordt een topweekend verwacht en er zijn heel wat voorbereidingen getroffen om de toeloop aan klanten goed op te vangen. In de winkels zijn extra medewerkers ingezet, de servers hebben een upgrade gekregen en ook het magazijn is voorzien op het verwerken van heel wat extra pakjes. ZEB laat weten dat het op die dagen 4 keer zoveel bezoekers op de site krijgt als anders en vergeleken met het jaar voordien is de omzet op Black Friday 2018 met 30% gestegen.

Vandaar dat we de hele discussie rond het boycotten van Black Friday niet snappen', aldus CEO Luc Van Mol. ‘We zijn blij met het extra koopmoment, onze klanten kunnen genieten van interessante kortingen en we kunnen al een groot deel van onze wintervoorraad verkopen voor de solden.'

'Black Friday is een internationaal gegeven en de grote internetgiganten hou je niet tegen met een boycot op lokaal niveau. Uiteraard ondersteunen we de oproep om lokaal te kopen en we hopen ook dat mensen hun Black Friday aankopen massaal bij Belgische bedrijven gaan doen. Maar oproepen tot een boycot gaat alleen maar in het voordeel werken van de grote internationale online verkopers, dus totaal contraproductief.' vult Luc Van Mol aan.

OVER ZEB
ZEB is dé Belgische multibrand fashion store bij uitstek voor iedereen die fashionable en on trend voor de dag wil komen. Met meer dan 70 topmerken in 69 winkelpunten verspreid over heel België en een uitgebreide webshop mag de klant zich op elk vlak verwachten aan een uitstekende shopbeleving. Naast de ruime keuze aan internationale brands kan men bij ZEB ook mode van eigen bodem in de rekken terugvinden. In verschillende Belgische collabs zoals Astrid Black Label, Stien Edlund, Deux by Eline De Munck, Le Fabuleux Marcel de Bruxelles, …, drukken inspirerende persoonlijkheden hun unieke stempel op een eigen kledingcollectie. Meer informatie: www.zeb.be

Voor interviewaanvragen, uitlenen van materiaal voor shootings, beeldmateriaal of meer info, neem contact op met:
0472/38 49 51