Persbericht: ZEB schakelt versnelling hoger in duurzaamheidsbeleid

380 ton papier minder per jaar!

Vanaf deze week krijgen alle klanten bij ZEB een herbruikbare zak in de plaats van een papieren zak. Daarmee bespaart ZEB 380 ton papier per jaar. De herbruikbare zakken worden gratis meegegeven en als klanten bij hun volgende aankoop de zak meebrengen, worden ze beloond met 5 extra loyalty punten. En door de fashion quotes op de zakken, zoals ‘pretty things inside’ worden het leuke hebbedingen.

De introductie van de herbruikbare zakken zijn meteen ook een startschot van de ‘go green 2020’ campagne die ZEB volgend jaar lanceert. Het hele jaar door zal er gewerkt worden rond duurzaamheid en zullen er allerlei projecten gelanceerd worden rond dit thema. “Met de lancering van onze go green 2020 campagne willen we bij ZEB ons eigen steentje bijdragen aan een meer ecologische mode-industrie. We geloven dat onze klanten, leveranciers en partners ook veel belang hechten aan dit thema en mee op de kar zullen springen”, zegt Erika Mees, marketing manager bij ZEB.

Bij de keuze van de zakken is rekening gehouden met de nieuwste technieken inzake duurzaamheid. De zakken zijn vervaardigd uit polypropyleen non-woven materiaal en zijn uiterst ecologisch. Bij de productie wordt minder energie gebruikt dan bij de productie van katoenen tassen.

Dit is niet het eerste initiatief dat ZEB lanceert om minder papier te verbruiken. Zo werd vier jaar geleden het digitale kassaticket geïntroduceerd waarbij klanten ervoor kunnen kiezen om hun kassaticket niet meer te printen maar in hun mailbox te krijgen. Door deze relatief eenvoudige ingreep werd al 4 ton papier bespaard.

OVER ZEB
ZEB is dé Belgische multibrand fashion store bij uitstek voor iedereen die fashionable en on trend voor de dag wil komen. Met meer dan 70 topmerken in 69 winkelpunten verspreid over heel België en een uitgebreide webshop mag de klant zich op elk vlak verwachten aan een uitstekende shopbeleving. Naast de ruime keuze aan internationale brands kan men bij ZEB ook mode van eigen bodem in de rekken terugvinden. In verschillende Belgische collabs zoals Astrid Black Label, Stien Edlund, DYJCode, Le Fabuleux Marcel de Bruxelles,... drukken inspirerende persoonlijkheden hun unieke stempel op een eigen kledingcollectie. Meer informatie: www.zeb.be

Voor interviewaanvragen, uitlenen van materiaal voor shootings, beeldmateriaal of meer info, neem contact op met:
0472/38 49 51