Persbericht: ZEB omarmt Clouds of Fashion

Laurentine Van Landeghem maakt ontwerpersdroom waar!

Dinsdag 23 oktober 2018 — Exact 5 jaar geleden ging de droom van Laurentine Van Landeghem (26) in vervulling. Een eigen winkeltje lag aan de basis van wat uitgroeide tot een sterk merk. Vijf jaar later stapt de oprichtster van Clouds of Fashion in een nieuw avontuur: de modeketen ZEB zal exclusief het merk verderzetten. “Met Clouds of Fashion zoveel mogelijk mensen bereiken, dat was de doelstelling. COF krijgt bij ZEB de kans om in sneltempo beschikbaar te zijn in maar liefst 68 winkelpunten. Hierdoor kan ik me terug te focussen op wat me het meest gelukkig maakt.” Laurentine blijft als bezielster van het merk het creatieve brein van COF en zal een eigen Clouds of Fashion-collectie voor ZEB ontwerpen die in het voorjaar van 2019 in alle multibrand-stores beschikbaar zal zijn. Bovendien blijft de jonge onderneemster zowel de social community achter het merk (bijna 90K volgers op Instagram en meer dan 55K fans op Facebook) als de events managen.

Luc Van Mol, CEO van ZEB, ziet in de overname van Clouds of Fashion een opportuniteit om nog meer in te zetten op beleving. “We bereiken met ZEB een zeer uitgebreid cliënteel en vinden, net als Laurentine, de shopping-experience heel belangrijk. Die start niet aan de drempel van onze winkelpunten. Social media en events spelen meer dan ooit een belangrijke rol. Met een bruisende persoonlijkheid als Laurentine aan boord van ZEB hopen we onze brand via deze kanalen verder uit te dragen.

Tijd voor een eigen collectie
Laurentine krijgt bij ZEB de kans om zich creatief verder te ontwikkelen en zal zich de komende maanden toeleggen op het ontwerpen van een eigen collectie. Die zal ongetwijfeld de gekende COF-stempel dragen: een mix and match van speelse ontwerpen, stoer en tegelijkertijd girly. Daarnaast broedt Laurentine op een tweede boek en zal ze zich meer focussen op presenteren, vloggen, bloggen en social media consultancy. “Een eigen collectie ontwerpen was altijd al een droom die ik door tijdsgebrek nooit heb kunnen waarmaken. Dat ZEB de verantwoordelijkheid draagt over het logistieke luik en de productie geeft mij een enorm gevoel van vrijheid. Ik zal terug tijd krijgen om te doen wat ik graag doe. Creatief met fashion bezig zijn en het contact onderhouden met de fans op social media, dat is waar ik echt blij van word ”, legt Laurentine uit. De eerste COF-collectie voor ZEB wordt in het voorjaar van 2019 gelanceerd.

The biggest fashion show you’ve ever seen
Meer dan 2.000 tickets werden in 2016 verkocht voor de Fashion Show van Clouds of Fashion. Geen enkel ander Belgisch merk kreeg het eerder voor elkaar om zoveel fashionista’s samen te brengen voor een modeshow. Ook de Major Closetsale van COF groeide uit tot een mega-event waar menig influencer en modeliefhebster kwam snuisteren in elkaars kleerkast. “We zijn momenteel met het team van ZEB aan het bekijken wanneer we zowel de show als de closetsale kunnen laten plaatsvinden. Wie als eerste op de hoogte wil zijn van de data en mijn journey, moet ons maar volgen op social.”, lacht Laurentine.

Stock sales in de COF-shops vanaf 27 oktober
Vanaf 27 oktober starten de Clouds of Fashion-stores in Antwerpen en Gent met de COF Major Stock Sale. In het voorjaar van 2019 zal Clouds of Fashion exclusief in de ZEB-stores verkrijgbaar zijn. Meer informatie over de COF Stock Sale en de openingsuren: cloudsoffashion.com

Een bezoekje brengen aan Clouds of Fashion tijdens de COF Major Stock Sale?

COF Antwerpen, Nationalestraat 79, 2000 Antwerpen
Open van maandag tot zaterdag van 11 tot 18 uur en de eerste zondag van de maand.

COF Gent, Brabantdam 15, 9000 Gent
Open van maandag tot zaterdag van 10 tot 18 uur.

Online shoppen in de COF-Shop? www.cloudsoffashion.com
Volg COF op Instagram: @_cloudsoffashion_
Volg Laurentine op Instagram: @Laurentine
Volg COF op Facebook: /CloudsOfFashion
Volg de Vlog:
Laurentine Van Landeghem

Over COF: Clouds of Fashion werd in 2013 opgericht door Laurentine Van Landeghem. Zij bouwde het betaalbare modemerk uit tot een brand met verschillende winkelpunten, pop-ups en een online shop. Naast de shops creëerde Laurentine rond het merk een sterke community with an attitude. Het boek ‘From Blog to Brand’ (Lannoo) over het succesverhaal van Clouds of Fashion verscheen in 2017. Sinds oktober 2018 is het merk exclusief verkrijgbaar bij multi-brand store ZEB.

Over ZEB: ZEB, dé multibrand fashion store bij uitstek, biedt een toegankelijke mix van ready-to-wear, juwelen, schoenen en tassen. Bij ons kan u kiezen uit meer dan 70 topmerken gaande van de bekende internationale namen tot aanstormend talent van eigen bodem. Naast een stevig uitgebouwde webshop gelooft ZEB sterk dat een multibrand store ook gezellig kan zijn. De 68 winkels zijn hedendaags ingericht voor mensen die kwaliteit en een ruime selectie van unieke ontwerpen appreciëren.

Voor interviewaanvragen, uitlenen van materiaal voor shootings, beeldmateriaal of meer info, neem contact op met:
Astrid De Paep
astrid@wavemakers.eu
0476/58 02 74

Up in the clouds on my way to unknown things...

© Clouds of Fashion