Persbericht: Tien seniors voor jaar gematcht met tien juniors uit andere bedrijven door netwerkorganisatie ADM

MECHELEN - Een jaar lang zullen tien duo’s van senior managers en junior professionals intensief contact houden met elkaar, ook al werken ze niet in hetzelfde bedrijf. Netwerkingorganisatie ADM koppelde hen voor het allereerste mentor/mentee programma. Senior managers van Microsoft, Oracle, de Nationale Loterij, Belfius en andere zullen zo junior profielen die werken bij BDO, Partena, Xylos… en ook de overheid bijstaan in hun groei. En omgekeerd.

“Wat ik nog kan leren van die jongeren? Veel! Heel veel zelfs.” Rita Verreydt loopt als Advisor bij Cronos Group en als CEO van Uptime Group over van de ervaring, maar ophouden met bijleren, daar heeft ze geen zin in. “Ik wil weten wat er leeft bij jonge professionals. Hoe staan ze in het leven? Wat houdt ze bezig? Hoe kan je hen motiveren?” Na een speeddatingavond, vorige week in Mechelen, werd ze professioneel gekoppeld aan Bram Delaere, die werkt bij Partena Professional. “Ik kan nu intensief ervaringen delen met iemand uit een heel ander bedrijf, uit een andere sector”, zegt Bram. “Via dit programma kan ik in een jaar tijd professionele skills verwerven, waar ik anders jaren over zou doen.”

In totaal werden tien juniors gekoppeld aan tien senior managers uit andere bedrijven. Ze kiezen zelf hoe intensief het contact wordt, maar sommigen zijn nu al bezig met het maken van plannen. Nils Vanherpe, consultant bij BDO Belgium, mag zich al opmaken voor een bezoek van zijn mentor Jan Ronsse, de managing director van Oracle. “Ik wil het niet gewoon houden bij gesprekken buitenshuis”, zegt Jan Ronsse. “Ik wil echt zien hoe ze aan de slag gaan elke dag.. Nils gaat trouwens ook een dag meelopen met mij. Zo leren we nog veel meer van mekaar.”

Niet alleen werknemers en managers van bedrijven, nemen deel aan het programma van ADM, ook overheidspersoneel werd meegenomen in de selectie. Charlene Aerbeydt, projectleider rekruteringscommunicatie bij de FOD Binnenlandse Zaken is alvast heel enthousiast. “Ik heb het eerlijk gezegd wat gehad met al die digitale gesprekken, chatten en mailen. Ik ben blij dat ik met een mentor gewoon aan tafel kan gaan zitten en praten over mijn persoonlijke uitdagingen op het werk en hoe ik bijvoorbeeld met mensen en teleurstellingen moet omgaan.” Haar mentor is Ronny Depoortere, sr. Vice-President van Zetes.

Het mentor/mentee programma van ADM duurt een jaar. Halverwege, op 15 maart 2022, is er een terugkeermoment voorzien, waar alle deelnemers nu al op uitgenodigd zijn. “We genieten van het enthousiasme dat we nu al zien bij alle deelnemers, zowel bij de mentoren als de mentees”, zegt Ingrid Hoffman, General Manager van ADM. “Acht van de tien duo’s waren uiteindelijk elkaars ‘eerste keuze’, dus er zitten duidelijk wel een paar heel goeie matches bij: mensen die soms uit heel andere sectoren komen, of heel andere jobs hebben. Het is de eerste keer dat we dit doen, maar er komt zeker een nieuwe editie volgend jaar.”

OVER ADM: Share & connect, become future proof in a digital world

Al meer dan 20 jaar bundelt ADM de kracht van informeel leren met een sterk netwerk en inspiratie voor de toekomst. De ADM community is een unieke netwerkorganisatie waar open minded professionals hun kennis en inzichten met elkaar delen, duurzame relaties kunnen opbouwen (en onderhouden), en geïnspireerd worden om future proof te denken en te worden. Door professionals samen te brengen uit verschillende sectoren, met andere achtergronden én verschillende profielen creëer je de ideale kruisbestuiving.

De tien geselecteerde duo’s:

Mentor

General Manager - Inetum-Realdolmen

Evelien Dam

Partner Development Manager Data & AI

Indien u een duo van nabij wil volgen of contact wenst met ADM, aarzel dan niet om ons te contacteren via [email protected] of een berichtje naar 0477 56 58 43.

Kristof Windels Wavemakers PR