Persbericht: The LEGO Group en Nintendo onthullen het volledige LEGO® Super Mario™ productassortiment

Het wachten is voorbij ... Vandaag werd het volledige productassortiment van LEGO® Super Mario™ onthuld. Fans kunnen het leuke LEGO Super Mario universum ontdekken en hun favoriete personage tot leven laten komen in de echte wereld.

Billund – The LEGO Group onthult vandaag het volledige productassortiment van de LEGO® Super Mario™ speelsets. Fans kunnen het in april aangekondigde LEGO Super Mario-assortiment uitbreiden met een geheel nieuwe reeks uitbreidingssets, verzamelbare personagepakketten en power-up pakketten. LEGO Super Mario, de unieke samenwerking met Nintendo, laat kinderen de speelse wereld van Super Mario ervaren als nooit tevoren. Super Mario wordt tot leven gebracht in de fysieke LEGO-wereld. De producten die vandaag zijn aangekondigd geven fans de kans om Mario's huis te bouwen, op zoek te gaan naar schatten die door Toad zijn verborgen en een Koopa Troopa in de Bewaakte vesting te verslaan. En dat is natuurlijk niet alles!

De samenwerking werd eerder dit jaar aangekondigd en in april werd de leuke ‘Avonturen met Mario Starter Set’ onthuld naast twee uitbreidingssets. De startset is de sleutel tot het ontgrendelen van het hele spel, en is de enige set met de interactieve LEGO® Mario™ figuur. De interactieve LEGO Mario figuur verzamelt munten in game levels die met LEGO-stenen zijn gemaakt. LEGO Super Mario voegt nieuwe interactiviteit toe aan de traditionele LEGO-ervaring.

Alle sets bevatten hun eigen reeks unieke uitdagingen en personages waarmee fans alleen of tegen vrienden kunnen spelen. Naast de in april aangekondigde uitbreidingssets: Piranha Plant-powerslide en Eindbaasgevecht op Bowsers kasteel, bevat het assortiment uitbreidingssets ook: de Bewaakte vesting, Mario’s huis & Yoshi, Toads schattenjacht, Desert Pokey, Whomps lavafort en het Boomer Bill-spervuur.

Vandaag zijn ook tien verzamelbare vijand-personages aangekondigd die beschikbaar worden gesteld in ‘blind bag’ pakketten. Dit zorgt voor een extra verrassingselement. Elk pakket bevat een bouwbaar personage en een actiesteen om mee te spelen - het kan een Paragoomba, Fuzzy, Spiny, Buzzy Beetle, Bullet Bill, Bob-omb, Eep Cheep, Blooper, Urchin of Peepa zijn!

Elke uitbreidingsset en verzamelbaar personage is gemaakt om te worden gebruikt met de Avonturen met Mario Starter Set, voor een verbeterde speelervaring. De startset heeft 7 actiestenen voor verschillende interacties met de LEGO Mario figuur, die LCD-schermen in zijn ogen, mond en buik heeft om onmiddellijke reacties op beweging, kleur en actiestenen weer te geven. In mei kondigden The LEGO Group en Nintendo ook een reeks power-up pakketten aan – waaronder Kat-Mario en Bouw-Mario. Door de verscheidenheid aan kostuums voor LEGO Mario die elk nieuwe functies en krachten onthullen, vergroten de speelmogelijkheden nog meer!

"Met de onthulling zijn vandaag 16 LEGO Super Mario-sets geïntroduceerd. Ik kijk er echt naar uit om te zien hoe de speelmogelijkheden worden vergroot met de unieke power-up pakketten”, zegt Takashi Tezuka, Executive Officer en Game Producer van Nintendo Co., Ltd. "De voorkeuren en verbeelding van elke speler zijn anders. Door LEGO-stenen – reeds in het bezit van de speler – en verschillende LEGO Super Mario uitbreidingssets te gebruiken, hopen we dat mensen verschillende Mario-werelden kunnen creëren en ervoor altijd van kunnen blijven genieten."

"De reactie op LEGO Super Mario was ongelooflijk", zegt Jonathan Bennink, Digital Design Lead van LEGO Super Mario, the LEGO Group. “Super Mario is zo’n icoon. Fans hebben lang uitgekeken naar de onthulling van het volledige productassortiment. Ons hele assortiment, van de startset, de power-up pakketten, de uitbreidingssets tot de personagepakketten is gebouwd om Super Mario, zijn vrienden en vijanden tot leven te brengen. We houden van de creativiteit van Nintendo- en LEGO-fans en kunnen niet wachten tot ze hun verbeelding de vrije loop laten in hun interactie met Super Mario in de echte wereld."

Fans zullen LEGO Super Mario nog leuker vinden met de gratis LEGO Super Mario-app gemaakt door The LEGO Group. De ondersteunende app verbetert de speelervaring nog meer. De app houdt scores van de speler bij om continu bouwen-en herbouwen aan te moedigen. Ook bevat de app zoom- en draaifuncties die het omgaan met de bouwinstructies gemakkelijker maken, plus suggesties voor andere creatieve manieren om te bouwen en te spelen. Het is bovendien een veilige plek waar kinderen hun ideeën kunnen delen met vrienden.

Het volledige LEGO Super Mario-assortiment wordt op 1 augustus 2020 gelanceerd, maar fans kunnen de LEGO Super Mario Starter Set alvast bestellen op www.LEGO.com of bij geselecteerde toonaangevende retailers over de hele wereld (afhankelijk van beschikbaarheid).

Volledige productlijst en aanbevolen prijzen

Starter Set:
71360 - LEGO® Super Mario™ Avonturen met Mario startset (59,99 EUR)

Uitbreidingssets:
71362 – LEGO® Super Mario™ Uitbreidingsset: Bewaakte vesting. (49,99 EUR)
71363 – LEGO® Super Mario™ Uitbreidingsset: Desert Pokey. (19,99 EUR)
71364 – LEGO® Super Mario™ Uitbreidingsset: Whomps lavafort. (19,99 EUR)
71365 – LEGO® Super Mario™ Uitbreidingsset: Piranha Plant-powerslide. (29,99 EUR)
71366 – LEGO® Super Mario™ Uitbreidingsset: Boomer Bill-spervuur. (29,99 EUR)
71367 – LEGO® Super Mario™ Uitbreidingsset: Mario’s huis & Yoshi. (29,99 EUR)
71368 – LEGO® Super Mario™ Uitbreidingsset: Toads schattenjacht. (69,99 EUR)
71369 – LEGO® Super Mario™ Uitbreidingsset: Eindbaasgevecht op Bowsers kasteel. (99,99 EUR)
71376 - LEGO® Super Mario™ Uitbreidingsset: De val van Thwomp. (39,99 EUR - alleen beschikbaar bij geselecteerde retailers)
71377 - LEGO® Super Mario™ Uitbreidingsset: King Boo en de spooktuin. (49,99 EUR - alleen beschikbaar bij geselecteerde retailers)

Power-uppakketten:
71370 - LEGO® Super Mario™ Vuur-Mario Power-uppakket (9,99 EUR)
71371 - LEGO® Super Mario™ Propeller-Mario Power-uppakket (9,99 EUR)
71372 - LEGO® Super Mario™ Kat-Mario Power-uppakket (9,99 EUR)
71373 - LEGO® Super Mario™ Bouw-Mario Power-uppakket (9,99 EUR)

Personagepakketten:
71361 – LEGO® Super Mario™ Personagepakket (3,99 EUR)

EINDE

Bezoek volgende website om beelden te downloaden: https://www.lego.com/aboutus/news/2020/june/super-mario-product-reveal

Over The LEGO Group
The LEGO Group is een familiebedrijf en besloten vennootschap met hoofdzetel in Billund (Denemarken).  Andere hoofdkantoren bevinden zich in Enfield (VS), Londen (Groot-Brittannië), Shanghai (China) en Singapore. Het bedrijf is in 1932 opgericht door Ole Kirk Kristiansen en is gebaseerd op de iconische LEGO® steen. Daarmee is The LEGO Group een van ‘s werelds meest toonaangevende speelgoedfabrikanten. Onder het motto “Only the best is good enough” zet het bedrijf zich in voor de ontwikkeling van kinderen om zo de bouwers van de toekomst te inspireren via creatief spelen en leren. LEGO producten worden wereldwijd verkocht en zijn viruteel te ontdekken op www.LEGO.com.

LEGO, het LEGO logo, de minifiguur en de steen en nop configuratie zijn handelsmerken en/of copyrights van The LEGO Group. © 2019 LEGO Group.

Over Nintendo
De wereldwijde pionier in het creëren van interactief entertainment, Nintendo Co., Ltd., uit Kyoto, Japan, produceert en verkoopt hardware en software voor zijn Nintendo Switch ™ -systeem en de Nintendo 3DS™ -familie van draagbare systemen. Sinds 1983, toen het het Nintendo Entertainment System ™ lanceerde, heeft Nintendo wereldwijd meer dan 4,7 miljard videogames en meer dan 750 miljoen hardware-eenheden verkocht, waaronder de Nintendo Switch en de Nintendo 3DS-familie van systemen, evenals de Game Boy™, Game Boy Advance, Nintendo DS™ -systemen, Super NES™, Nintendo 64™, Nintendo GameCube™, Wii™ en Wii U™-systemen. Het heeft ook industrie-iconen gecreëerd die bekende namen zijn geworden, zoals Mario, Donkey Kong, Metroid, Zelda en Pokémon. Een volledige dochteronderneming, Nintendo of America Inc., gevestigd in Redmond, Wash., dient als hoofdkantoor voor de activiteiten van Nintendo in Amerika. Ga voor meer informatie over Nintendo naar de website van het bedrijf op https://www.nintendo.com/.

Voor meer informatie, gelieve contact op te nemen met (gelieve niet te publiceren aub):
Wavemakers PR
Ruth Vervaet