Persbericht: Special Olympics atleten tafeltennissen met winkelbezoekers en bekende Belgen

P&G en Special Olympics opnieuw partners in het waarmaken van olympische dromen

Zemst – Vandaag vond in Zemst een opmerkelijke sportactiviteit plaats. Zes atleten van Special Olympics Belgium (SOB), de Olympische organisatie voor atleten met een verstandelijke beperking, speelden een Unified tafeltennisrally in Carrefour Zemst met klanten en enkele bekende Belgen waaronder Willy Heremans, Henny Seroeyen en Eric Peeters van De Buurtpolitie en ex-Belgian Cat Anke De Mondt. De actie kadert binnen de #Dare To Sponsor-campagne waarmee SOB de bedrijfswereld uitdaagt om te sponsoren. Voor een tweede keer slaat SOB hierbij de handen in elkaar met Procter & Gamble dat mee de olympische droom van deze atleten wil helpen realiseren. Eén week voor de start van de Special Olympics Nationale Spelen tijdens het Hemelvaartweekend in Sint-Niklaas en Beveren, werd voor de gelegenheid de grootste pingpongbal ter wereld onthuld

Special Olympics Belgium steunt momenteel al 17,573 atleten met een verstandelijke beperking. Om nog meer atleten te helpen hun Olympische droom waar te maken, heeft de organisatie meer financiële middelen nodig. Daarom lanceerde SOB vorig jaar de #DareToSponsor-campagne, waarin ze de bedrijfswereld uitdaagde om de atleten te steunen. In minder dan 24u tijd reageerden enkele grote bedrijven positief waaronder P&G, Mylène, Aquarius en BNP Paribas Fortis. Mede dankzij hun steun kon de vzw al 2,000 extra atleten helpen hun Olympische droom waar te maken. P&G steunt samen met zijn retailpartners voor het tweede jaar op rij en breidt een vervolg aan het #DareToSponsor-verhaal. De actie, waarbij 1 pak kopen van een P&G merk bij een deelnemende retailer gelijk is aan 1 donatie voor SOB, loopt nog tot 31 mei 2019. “Het is fantastisch om een tweede actie op te zetten samen met P&G. Dit bewijst dat zowel merken als consumenten geëngageerd zijn om nieuwe Special Olympics atleten te ondersteunen. Voor ons is dit niet zomaar een activatie, maar het bewijs van wederzijds vertrouwen en succes. Ik wil daarom P&G en haar consumenten van harte bedanken voor hun steun,” zegt Zehra Sayin, CEO van Special Olympics Belgium.
Voor het tweede jaar op rij staat P&G aan de zijde van Special Olympics. Wij delen namelijk dezelfde missie: taboes doorbreken en kansen creëren voor diegenen die het moeilijker hebben in onze maatschappij met als doel meer sociale inclusie,” voegt Caroline Thomaes, Country Leader bij P&G, toe. “Met de kracht van onze merken, partners en klanten zullen we de olympische droom van atleten met een verstandelijke beperking helpen realiseren. En daar zijn we trots op.”

Wie vandaag in Carrefour Zemst kwam shoppen werd getrakteerd op een spannende Unifiedtafeltennisrally plaats in aanwezigheid van zes Special Olympics-atleten. Er waren ook enkele bekende Belgen van de partij: Willy Heremans, Henny Seroeyen en Eric Peeters, bekend van het populaire VTM-programma ‘De Buurtpolitie’ en Anke De Mondt, ex-Belgian Cats en SOB-ambassadrice. Ook de klanten van Carrefour konden een partijtje tafeltennis spelen met de atleten. Hiermee toont SOB aan dat Unified sporten overal en met iedereen kan. SOB-atleet Christof Swaenepoel (47) uit Kortrijk is het gezicht van de campagne vond het alvast een geweldige ervaring: “Ik vond het fantastisch om te tafeltennissen in de supermarkt. Het was ook enorm fijn dat zo veel mensen kwamen supporteren voor ons. Een perfecte laatste voorbereiding voor de Nationale Spelen volgende week.”
Voor de gelegenheid werd ook de grootste pingpongbal ter wereld onthuld. Op deze bal konden voorbijgangers en sympathisanten hun gelukwensen achterlaten voor de SOB-atleten. Volgende week, tijdens het Hemelvaartweekend vinden namelijk de Nationale Spelen plaats. Sint-Niklaas en Beveren zijn de gastgemeentes van deze 37ste editie, waar maar liefst 3,463 atleten aan zullen deelnemen in 20 verschillende sportdisciplines.

Voor meer informatie en interviewaanvragen, gelieve contact op te nemen met: Wavemakers PR & Communications, Elke De Mayer, elke@wavemakers.eu , +32 (0)485 75 28 66

De officiële hashtags zijn: #DareToSponsor en #PlayUnified

De officiële hashtags van de Nationale Spelen zijn: #SpecialOlympicsBelgium2019 en #SintNiklaasBeveren.

Blijf op de hoogte via www.facebook.com/SpecialOlympicsBelgium

Over Special Olympics

Special Olympics is een internationale beweging die het hele jaar olympische sporten aanbiedt aan mensen met een verstandelijke beperking. Via sport wil Special Olympics hun zelfvertrouwen, hun gezondheid en hun mogelijkheden in het dagelijkse leven verbeteren. De beweging wil het taboe dat vandaag nog altijd bestaat rond personen met een verstandelijke beperking doorbreken, om zo respect en waardering te creëren voor alle personen met een verstandelijke beperking. Special Olympics werd opgericht in de Verenigde Staten in 1968 door Eunice Kennedy Shriver en telt vandaag 4 miljoen atleten in 178 landen.

De vzw Special Olympics Belgium werd opgericht in 1979. De organisatie staat onder de Hoge Bescherming van Hunne Majesteiten de Koning en de Koningin. Tia Hellebaut en Kevin De Bruyne zijn meter en peter van de organisatie die erkend is door het Belgisch Olympisch en Interfederaal Comité. De Nationale Spelen van Special Olympics Belgium zijn HET sportief hoogtepunt van het jaar voor meer dan 3400 atleten met een verstandelijke beperking. Special Olympics Belgium is ook internationaal aanwezig, met de deelname van Belgische atleten aan de Wereldzomer- en Wereldwinterspelen.

Meer informatie vindt u hier: www.special-olympics.be of www.facebook.com/SpecialOlympicsBelgium

Persdossier: https://www.special-olympics.be/wp-content/uploads/2019/02/Persdossier-2019.pdf

Persdossier van de Nationale Spelen: https://www.special-olympics.be/wp-content/uploads/2019/05/Persdossier-Nationale-Spelen-2019.pdf

Over Procter & Gamble:

P&G bedient met haar merken wereldwijd bijna vijf miljard mensen. Het bedrijf heeft een van 's werelds sterkste portfolio's van betrouwbare, kwalitatief hoogwaardige en toonaangevende merken, waaronder Always®, Ambi Pur®, Ariel®, Dreft®, Febreze®, Gillette®, Lenor®, Head & Shoulders®, Olaz®, Oral-B®, Pampers® en Vicks®. P&G is actief in ruim 70 landen over de hele wereld. Voor het meest actuele nieuws en achtergrondinformatie over P&G en haar merken, kijk op www.pg.com.