Persbericht: Remco Evenepoel nieuw gezicht van Pizza Hut België

Berchem – Dit voorjaar verrast Pizza Hut, de lekkerste pizzaketen van België, met een te smaken samenwerking. Na een eerder partnership met olympisch topatlete Tia Hellebaut, slaat Pizza Hut nu de handen in elkaar met wielrenner Remco Evenepoel. Met het ambassadeurschap van de jonge wielergod wil Pizza Hut alle Belgen aanspreken. Als merk willen ze zich ook profileren om een gebalanceerde levensstijl te combineren met momenten van ontspanning en heerlijk genieten.

Pizza Hut staat bekend voor de restaurants waar families en vrienden samen kunnen tafelen, alsook voor thuisbezorging van de lekkerste pizza’s. Om het merk in de kijker te zetten bij het grote publiek kiest Pizza Hut resoluut voor samenwerkingen met talentvolle sporters. Zo was Tia Hellebaut tussen 2007 en 2010 ambassadrice voor het merk, terwijl er tussen 2011 en 2016 een partnership met Club Brugge liep. Dit jaar haalt niemand minder dan wielergod Remco Evenepoel een podiumplaats bij Pizza Hut België. “Pizza Hut identificeert zich graag met wereldtoppers; we gaan enkel samenwerkingen aan met ambassadeurs in wie we écht geloven. Vanaf de eerste gesprekken hadden we een goed gevoel bij Remco als ambassadeur voor ons merk. We hebben er alle vertrouwen in dat hij de komende jaren zal uitgroeien tot hét Belgische wielerfenomeen”, aldus Stef Meulemans, CEO bij Top Brands, de Belgische groep waar Pizza Hut onder valt.

Passie voor sport én lekker eten
De combinatie van topsport en pizza lijkt opmerkelijk, maar hoeft dat niet te zijn. Stef Meulemans vertelt: “Remco Evenepoel is een topsporter met enorme focus, passie én ambitie. Maar iedereen, ook een atleet zoals Remco, heeft nood aan momenten van ontspanning. Het is belangrijk om een balans te vinden tussen een gezonde levensstijl en jezelf af en toe verwennen. Bij Pizza Hut hebben we trouwens een zeer uitgebreide menukaart. Naast pizza serveren we bijvoorbeeld ook salades, we hebben meerdere veggie opties, en we lanceerden onlangs de vegan Beyond pizza”, aldus Stef. “Daarnaast is Remco gewoon een sympathieke kerel die met beide voeten op de grond staat, een imago dat ook perfect past bij Pizza Hut.” Door een wereldtopper zoals Remco Evenepoel als ambassadeur in te zetten, wil Pizza Hut alle Belgen bereiken en hen overtuigen te kiezen voor een gebalanceerd leven waarin ook plaats is voor de lekkere pizza’s van Pizza Hut.

Omdat het merk sterk gelooft in het talent van Remco gaan ze meteen de samenwerking aan voor een periode van vijf jaar. Het wielerfenomeen zelf is zeer enthousiast over zijn ambassadeurschap. “Als topsporter heb ik langere periodes van focus en discipline, dat vraagt zéér veel inzet. En uiteraard moet ik hierbij letten op wat ik eet. Maar daarnaast heb ook ik nood aan ontspanning en lekker eten. Dan durf ik al eens een pizza van Pizza Hut bestellen. Bovendien heb ik ook een goed gevoel bij het merk. We hadden goede gesprekken, en ze geloven sterk in mijn sportieve prestaties en dat waardeer ik”, vult Remco Evenepoel, nieuwe ambassadeur van Pizza Hut België, aan.

Remco Evenepoel zal het merk promoten op verschillende manieren, uiteraard via social media en print, maar hij zal ook opduiken in de tv-spotjes van Pizza Hut.

Volg Pizza Hut op Facebook, Instagram of surf naar de website & volg Remco Evenepoel op Instagram.

Over Pizza Hut & Top Brands
Pizza Hut is de grootste pizzarestaurantketen ter wereld met meer dan 18.000 restaurants en delivery-& afhaalpunten in meer dan 100 landen. In België telt Pizza Hut reeds 108 vestigingen en stelt het ongeveer 1700 werknemers tewerk. Pizza Hut groeit nog steeds en zal ook dit jaar meer dan 5 bijkomende vestigingen openen. De Belgische groep Top Brands, die de rechten van Pizza Hut op de Belgische markt bezit, baat eveneens 21 vestigingen uit van de Franse luxebakkerijketen PAUL. Verder behoren ook Ellis, met 21 vestigingen, en Wasbar, dat inmiddels 10 verkooppunten telt, tot dezelfde groep.

Voor meer informatie, beeldmateriaal, gelieve contact op te nemen met:
0472/38 49 51

Grote Markt 43, 9100 Sint-Niklaas