Persbericht: Durabrik krijgt opnieuw erkenning als beste werkplek

Gents bouwbedrijf ontvangt ‘Great Place to Work’ label

Drongen - Bouwbedrijf Durabrik nam, naar tweejaarlijkse gewoonte, opnieuw deel aan het Great Place to Work onderzoek. Via dit onafhankelijk onderzoek van Vlerick leert het Gentse bouwbedrijf haar sterktes en zwaktes kennen op vlak van medewerkerstevredenheid. Vlerick deed een grondige audit van de bedrijfscultuur en een tevredenheidsenquête bij alle medewerkers met een responsgraad van 87%. Sinds gisteren mag Durabrik zich voor de 2de keer op rij een ‘Great Place to Work’ noemen. “Bij de vorige bevraging was er al een mooie stijging en deze keer konden we dit positieve resultaat bevestigen. Met een trustindex van ruim 84% krijgen we opnieuw de erkenning van een ‘Great Place to Work’.”, vertelt Bie De Backer, HR-directeur bij Durabrik.

In een sector waar er een groot tekort is aan beschikbare profielen is een sterke focus op medewerkerstevredenheid de onderscheidende factor bij Durabrik. “We zijn steeds op zoek naar bouwvakkers, techniekers, projectleiders en projectvoorbereiders. Het certificaat van Great Place to Work is een leuke erkenning maar het échte verschil zit in onze bedrijfscultuur. We zetten als bedrijf heel sterk in op het creëren van een tweede thuis voor onze medewerkers, waar ze echt graag komen werken. We willen een werkplek bieden, waar iedereen professioneel én als mens kan groeien. We merken dat bevlogen medewerkers, die zich op lange termijn engageren, een hele positieve impact hebben op de klantentevredenheid. En dat zorgt voor onze groei en rendement op lange termijn”, aldus Bie De Backer.

Sterke bedrijfscultuur
Een uitgebreid aanbod aan opleidingen, een open communicatiecultuur, aandacht voor fysieke en mentale gezondheid (bv een  fitnessruimte, een padelterrein op de site , yoga, mindfulness, een wekelijkse work-out, gezonde lunchdagen, …), een weekje kinderopvang in de grote vakantie,  aandacht voor vieren en samen plezier maken, dagelijks verse soep en vers fruit, een familiesportdag, ... het zijn maar enkele van de vele initiatieven die Durabrik organiseert.

Bie De Backer, HR-directeur, legt uit: “Durabrik doet veel voor haar medewerkers. Er wordt tegelijkertijd heel hard gewerkt binnen ons bedrijf, maar we merken dat onze medewerkers de ontwikkelingskansen en zorg enorm appreciëren.  We willen echt de mens achter elke medewerker zien. Dat is nodig voor een duurzame samenwerking.”

Voor meer informatie, beeldmateriaal of interviewaanvragen, neem gerust contact op met:
Elke De Mayer
elke@wavemakers.eu