Persbericht: Bubbelexpert Freixenet lanceert nu ook Prosecco

Vieren in stijl met de Italian Rosé en Prosecco DOC van Freixenet

Oelegem – Het Spaanse merk Freixenet, wereldwijd bekend voor zijn sprankelende schuimwijnen waaronder de herkenbare cava in gitzwarte fles, brengt nu ook een Prosecco DOC en een Italian Rosé op de markt. De twee nieuwe Italiaanse schuimwijnen van topkwaliteit brengen een ode aan de Glera-druif uit Veneto. Ze begeesteren de Belgische bubbelliefhebbers met een verrukkelijke smaakervaring en zijn verkrijgbaar in een prachtige fles.

Italiaanse bubbels zijn populairder dan ooit, en daarom breidt Freixenet zijn expertise en wereldwijde naam nu ook uit met Prosecco in België. De Prosecco D.O.C. is een mengeling van schoonheid en superieure kwaliteit. Met de Italian Rosé schuimwijn vervolmaakt Freixenet de kunst van de wijnbereiding.

Gouden verleiding
De Prosecco DOC wordt gemaakt van de allerbeste Glera-druiven uit de Noord-Italiaanse Veneto-regio volgens het erkende prosecco-procédé, wat voor een bijzondere en frisse smaakervaring zorgt. Met zijn gouden strokleur en aroma’s van citrus, appel en bloemen en zijn lichte afdronk valt deze gouden topper in de smaak bij een breed publiek.

Rozige sprankeling
De prachtige en licht parelende Italian Rosé, gemaakt van de allerbeste Glera en Pinot Noir druiven uit italië, smaakt fris en fruitig. Een verfijnd aroma van rode vruchten en een elegante basis van witte bloemen en appels maken van  de Italian Rosé een ideale partner voor bij gerechten of om zo te drinken.

Vieren in stijl op elk moment van de dag
De Italiaanse schuimwijnen van Freixenet zijn ideaal om van te genieten als aperitief, of in een heerlijke Italiaanse Bellini cocktail. De prachtige fles met wafelstructuur nodigt uit om geserveerd en geproefd te worden op kleine en grote momenten.
“De Freixenet prosecco is een heerlijke lifestyledrank voor dagelijks plezier, los van het moment van de dag. Een drank voor levensgenieters die houden van kwaliteit en afwisseling. Van onze Prosecco en Italian Rosé kun je altijd genieten, van bij het ontbijt tot in de avondlijke uurtjes” zegt Patricia De Muynck, Managing Director Freixenet Groep Benelux en Denemarken.

De Prosecco DOC en Italian Rosé zijn verkrijgbaar bij:
Carrefour, Makro, Spar (enkel de winkels van Lambrechts Distributiecentrale), drankenhandel De Moor en Prik & Tik. De kostprijs per fles ligt rond de 13 euro.

Volg Freixenet op:
Facebook: https://www.facebook.com/FreixenetBelgium/
Instagram: https://www.instagram.com/freixenetbelgium/
Website: http://freixenet.be/prosecco/
#Popthepro

Freixenet (spreek uit als ‘frisjenit’) is van oorsprong een Spaanse producent van cava. De hoofdzetel is gevestigd in Sant Sadurní d'Anoia in Catalonië. Het bedrijf is veruit de grootste cavaproducent ter wereld, met vestigingen wereldwijd. Het verkoopt ruim 200 miljoen flessen per jaar, met een omzet van ruim 500 miljoen euro.

Het wijnhuis werd in 1861 opgericht als "Casa Sala" door Francesc Sala i Ferrés. Het huwelijk van zijn kleindochter Dolores Sala Vivé met Pedro Ferrer Bosch, bezitter van het wijngoed "La Freixeneda" in 1889 betekende de start van het wijnhuis. Freixenet werd de merknaam van de onderneming. Er werd besloten zich toe te leggen op de mousserende cava's. Al in 1935 werd een eerste vestiging opgericht in de Verenigde Staten. De Spaanse Burgeroorlog en de Tweede Wereldoorlog hielden de groei weliswaar even op, maar in 1941 lanceerde men de Carta Nevada, wat een van de succesvolste cava's van Freixenet zou worden. De Cordon Negro, een succesvol exportproduct, werd in 1974 gelanceerd. Sinds enkele decennia is Freixenet actief op globaal niveau. Vandaag is Freixenet een wereldwijde groep met 23 wijnhuizen, verdeeld over vier continenten.

Freixenet Belgium verkoopt zo’n 1,5 miljoen flessen per jaar. In ons land zijn het trouwens vooral de private labels (Gran Baron, Recoda, Ferriol, Pere de Moncada, Gran Palas … ) die het meest verkocht worden.

Website België: www.freixenet.be
Website internationaal: www.freixenet.com
Facebook: www.facebook.com/FreixenetBelgium/

Voor interviewaanvragen, beeldmateriaal of meer info, neem contact op met:
Astrid De Paep

Grote Markt 43, 9100 Sint-Niklaas