Persbericht: benefietconcert met Salvatore Adamo ter ere van 40ste verjaardag Special Olympics Belgium

Bestverkopende Belgische artiest maakt zijn opwachting in Sint-Niklaas tijdens Nationale Spelen

Brussel - Special Olympics Belgium (SOB), de Olympische organisatie voor atleten met een verstandelijke beperking, blaast dit jaar 40 kaarsen uit. Om dit te vieren organiseert de vzw een benefietconcert ten voordele van haar atleten op donderdag 30 mei op de Grote Markt van Sint-Niklaas. Niemand minder dan Salvatore Adamo zal ter gelegenheid van deze speciale verjaardag een openluchtconcert geven op de grootste markt van Europa.

De Belgische koepel van Special Olympics werd opgericht in 1979 en wil haar 40ste verjaardag vieren op gepaste wijze. “De voorbije vier decennia maakte onze organisatie enorme sprongen. We willen zoveel mogelijk mensen met een verstandelijke beperking aan het sporten krijgen om zo de sociale inclusie te bevorderen. We organiseren dit benefietconcert zodat we tegen 2020 maar liefst 20.000 Belgische atleten met een verstandelijke beperking hun Olympische droom kunnen helpen waarmaken. Om dit ambitieuze doel te bereiken heeft onze organisatie extra financiële middelen nodig.”, vertelt CEO Zehra Sayin. Momenteel zijn er reeds 17 573 atleten aangesloten bij de Olympische organisatie.

De datum van het unieke openluchtconcert is nauwkeurig gekozen want van 29 mei tot en met 1 juni vindt de 37ste editie van de Nationale Spelen plaats in Sint-Niklaas en Beveren. Meer dan 3400 atleten strijden dan om hun persoonlijke records te verbreken in 20 verschillende sportdisciplines. Naast sport is er ook plaats voor entertainment en ontspanning voor iedereen. Inclusie is namelijk een belangrijke doelstelling van de vzw.

De legendarische Belgisch-Italiaanse zanger Salvatore Adamo was er meteen voor te vinden om Special Olympics Belgium door middel van een benefietconcert te steunen. Dankzij een persoonlijke connectie met voorzitter Piet Steel werd hij al meermaals uitgenodigd op kleinschaligere activiteiten georganiseerd door SOB en kon hij daardoor kennis maken met de werking en de atleten. “Ik bewonder hun doorzettingskracht, hun immer positieve houding en hun ontwapenend effect op de mensen.”, vertelt Adamo die duidelijk een hart voor de atleten heeft.

Praktische informatie:

Afspraak op donderdag 30 mei om 20u30 (deuren vanaf 18u30) op de Grote Markt in Sint-Niklaas. Tickets zijn beschikbaar via ticketmaster in verschillende prijsklassen gaande van 25€ tot VIP-tickets aan 150€. De VIP formule geeft recht op een Meet & Greet met Salvatore Adamo. De opbrengsten zijn ten voordele van de atleten van Special Olympics Belgium en het realiseren van hun Olympische droom.

Voor accreditaties, meer informatie en interviewaanvragen, gelieve contact op te nemen met:
Wavemakers PR & Communications, Astrid De Paep, astrid@wavemakers.eu,  +32 (0)476 58 02 74

De officiële hashtags zijn: #SpecialOlympicsBelgium2019, #CharityConcertAdamo en #SintNiklaasBeveren.

Blijf op de hoogte via www.facebook.com/SpecialOlympicsBelgium

Over Special Olympics

Special Olympics is een internationale beweging die het hele jaar olympische sporten aanbiedt aan mensen met een verstandelijke beperking. Via sport wil Special Olympics hun zelfvertrouwen, hun gezondheid en hun mogelijkheden in het dagelijkse leven verbeteren. De beweging wil het taboe dat vandaag nog altijd bestaat rond personen met een verstandelijke beperking doorbreken, om zo respect en waardering te creëren voor alle personen met een verstandelijke beperking. Special Olympics werd opgericht in de Verenigde Staten in 1968 door Eunice Kennedy Shriver en telt vandaag 4 miljoen atleten in 178 landen.

De vzw Special Olympics Belgium werd opgericht in 1979. De organisatie staat onder de Hoge Bescherming van Hunne Majesteiten de Koning en de Koningin. Tia Hellebaut en Kevin De Bruyne zijn meter en peter van de organisatie die erkend is door het Belgisch Olympisch en Interfederaal Comité. De Nationale Spelen van Special Olympics Belgium zijn HET sportief hoogtepunt van het jaar voor meer dan 3400 atleten met een verstandelijke beperking. Special Olympics Belgium is ook internationaal aanwezig, met de deelname van Belgische atleten aan de Wereldzomer- en Wereldwinterspelen.

Meer informatie vindt u hier: www.special-olympics.be of www.facebook.com/SpecialOlympicsBelgium

Persdossier: https://www.special-olympics.be/wp-content/uploads/2019/02/Persdossier-2019.pdf