Persbericht: Belgische retailer ZEB schenkt vier miljoen euro waardebonnen aan de helden van de zorg

#THANKYOUHEROES

We klappen dagelijks met de hele buurt in onze handen en hangen witte lakens uit het raam om respect te tonen voor de helden van de zorg. Om onze zorgverleners te bedanken voor hun uitmuntend werk tijdens deze moeilijke periode schenkt de Belgische multibrand fashion store ZEB vier miljoen euro, in totaal 200.000 waardebonnen, aan alle medewerkers van ziekenhuizen en woonzorgcentra. Elke held ontvangt een bon ter waarde van 20 euro en kan deze verzilveren in een van de 70 ZEB-filialen in België.

#thankyouheroes
Bij het uitbreken van de coronacrisis, zijn onze mensen noodgedwongen thuis moeten blijven, terwijl in de ziekenhuizen en woonzorgcentra dag en nacht doorgewerkt werd en mensen hun leven riskeerden voor anderen. Gaandeweg groeide er op de winkelvloer het idee om deze helden een hart onder de riem te steken en iets terug te doen. Nu onze winkels terug open gaan, willen we alle zorgverleners extra in de watten leggen en bedanken met deze attentie. Onze medewerkers staan te popelen om hen allemaal te verwelkomen, te verwennen en wat ontspannen me-time te bezorgen”, zegt Luc Van Mol, CEO van ZEB.

De waardebonnen zijn beschikbaar voor alle medewerkers van de Belgische ziekenhuizen en woonzorgcentra. Werkgevers uit de zorg die hun medewerkers willen trakteren, kunnen het aantal werknemers via https://www.zeb.be/nl/heldenvandezorg invullen. De bonnen worden per post bezorgd aan de werkgever die ze onder het personeel kan verdelen. De voucher (1 bon per persoon) is geldig in alle ZEB stores (niet op zeb.be) en kan gebruikt worden vanaf 15 mei tot 21 juni, op vertoon van de waardebon, een legitimatiebewijs en personeelspas.

Veilig shoppen vanaf 11 mei
Vanaf 11 mei opent ZEB al zijn winkels. Om een veilige shopbeleving te garanderen, neemt ZEB alle noodzakelijke maatregelen om de veiligheid van de klanten en medewerkers te waarborgen. Naast de gebruikelijke desinfecterende handgel en het beschikbare beschermingsmateriaal (zoals handschoenen en mondmaskers) aan de ingang van de winkels neemt de multibrand fashion store extra voorzorgsmaatregelen om de veiligheid van de klanten en medewerkers te garanderen. Zo zullen, afhankelijk van de oppervlakte van de winkel, er maar een beperkt aantal klanten de winkel mogen betreden en krijgen alle winkels vloermarkeringen en andere signalisatie om er de klant attent op te maken de social distance van 1,5m te respecteren.

Slechts de helft van de capaciteit van paskamers zal worden gebruikt en direct na gebruik worden gedesinfecteerd. Ook worden klanten aangemoedigd om thuis te passen en eventueel later te ruilen. Het ZEB-team wordt momenteel opgeleid om via een aangepaste dienstverlening de klantenservice optimaal te houden met de veiligheidsmaatregelen voorop.

OVER ZEB
ZEB is dé Belgische multibrand fashion store bij uitstek voor iedereen die fashionable en on trend voor de dag wil komen. Met meer dan 70 topmerken in 70 winkelpunten verspreid over heel België en een uitgebreide webshop mag de klant zich op elk vlak verwachten aan een uitstekende shopbeleving. Naast de ruime keuze aan internationale brands kan men bij ZEB ook mode van eigen bodem in de rekken terugvinden. In verschillende Belgische collabs zoals Astrid Black Label, Stien Edlund, DYJCode, Le Fabuleux Marcel de Bruxelles,... drukken inspirerende persoonlijkheden hun unieke stempel op een eigen kledingcollectie. Meer informatie: www.zeb.be

Voor interviewaanvragen, uitlenen van materiaal voor shootings, beeldmateriaal of meer info, neem contact op met:
0472/38 49 51