Media alert: Tweede boek Joost Callens ‘De zoekende leider’ beschikbaar in februari 2020

De CEO van Durabrik over zijn voettocht naar beter leiderschap

In zijn tweede boek ‘De zoekende leider’ schrijft Joost Callens over zijn zoektocht naar de kern van leiderschap. Het boek is het resultaat van een honderddaagse wandeltocht naar Santiago de Compostella. ‘De zoekende leider’ is geen managementboek enkel voor CEO’s en leidinggevenden, maar leest als een roman over persoonlijke groei en geeft inzicht in hoe de leiding te nemen over het eigen leven, zowel professioneel als privé. ‘De zoekende leider’ is vanaf 20 februari verkrijgbaar in de boekhandel en via uitgeverij Lannoo.

Als CEO van bouwbedrijf Durabrik en vader van drie zonen wordt Joost Callens dagelijks geconfronteerd met het belang van integer en gefundeerd leiderschap. Zijn persoonlijke ervaringen en inzichten pent hij neer om anderen te inspireren en te stimuleren in de ontluiking van hun leiderschapskwaliteiten. Tijdens een Noordpoolexpeditie werd Joost geconfronteerd met de kwetsbaarheid van de mens, waarna hij zijn eerste boek ‘De kwetsbare leider’ uitbracht. Hierin zette hij richtlijnen uit voor leidinggevenden over hoe kwetsbaarheid om te zetten in kracht en hoe ondernemingsplannen te concretiseren.

Zijn tweede boek, ‘De zoekende leider’ kwam tot stand na zijn Camino naar Santiago de Compostella, waarbij Joost op zoek ging naar de kern van zichzelf. In onze gejaagde maatschappij blijft er vaak geen tijd over om stil te staan bij waar het echt om draait in het leven. Door zelfreflectie kan men echter tot een ikigai komen: de essentie waar passie, missie, beroep en roeping samenvallen. Deze kern vinden is de sleutel tot een gezond en gelukkig leven, en maakt beter als mens en als leider. Deze roman is een persoonlijke getuigenis van een vader, partner en bedrijfsleider en is er voor iedereen die meer leiding wil nemen over het eigen leven, zowel privé als professioneel.

Praktische informatie
‘De zoekende leider’ is vanaf 20 februari verkrijgbaar in de boekhandel en via uitgeverij Lannoo en kost €24,99. ISBN-nummer 9789401455947.

Voor meer informatie, reviewexemplaren en interviewaanvragen, gelieve contact op te nemen met (gelieve niet te publiceren aub):
Wavemakers PR
Ruth Vervaet