Media alert: Pabo sexshops worden Babylon loveshops

Babylon opent tweede Vlaamse loveshop in Wetteren

Wetteren – De Babylon-groep, die al een aantal winkels uitbaat in Wallonië en Frankrijk, heropende vandaag de vroegere Pabowinkel in Wetteren. Deze werd omgedoopt tot een Babylon loveshop met een totaal vernieuwd winkelconcept. Net zoals bij de opening in Roeselare vorige week pakte Babylon meteen uit met een stunt: de eerste 50 klanten die een oud seksspeeltje meebrachten naar de winkel, werden getrakteerd op een nieuw exemplaar. Een heleboel klanten kwamen op de dag van opening langs om hun seksspeeltjes in te ruilen en kennis te maken met het vernieuwde aanbod. Volgend weekend staat de opening van de Babylon loveshop in Aartselaar gepland.

Overname door Babylon met behoud van personeel

Babylon zag in een overname van de voormalige Pabo-winkels in Wetteren, Aartselaar en Roeselare de perfecte gelegenheid om zich ook in Vlaanderen te positioneren. “De kans om de drie sterkst presterende winkels van Pabo over te nemen, wilden we niet laten liggen. Zeker omdat de grote winkeloppervlaktes perfect beantwoorden aan ons concept om de klanten in een comfortabele shoppingomgeving kennis te laten maken met een zeer ruim aanbod en met verkooppersoneel dat hen alle mogelijke informatie kan bieden", legt Babylon-directeur Sylvain Spitaels uit. “Zowel in Wetteren als in Aartselaar en Roeselare behouden alle vroegere Pabo-medewerkers zo hun job. Dat biedt continuïteit voor de klanten en tegelijkertijd draagt dit bij tot de tewerkstelling in de regio.

Het concept van de loveshops

Met zijn loveshops wil Babylon inspelen op de duidelijke consumentenbehoefte om seksualiteit ten volle te beleven en er bovenal plezier aan te hebben. Babylon biedt een kleine 6.000 producten aan en gaat er prat op de klant daar in alle openheid over te informeren. “En dat kan nog steeds het best via persoonlijk advies”, zegt Sylvain Spitaels. Babylon wil van zijn uitbreiding in België gebruik maken om ook een boodschap van inclusiviteit uit te dragen. “We streven ernaar om aan ieders wensen en behoeften te voldoen: koppels, vrijgezellen, hetero’s, de LGBTQ+’s, mensen met een handicap, fetisjisten, BDSM-fanaten,  jongeren en ouderen. Inclusiviteit is bij ons geen loos begrip. Iedereen kan bij ons terecht voor zijn eigen seksbeleving. Met een mooie aankleding, een sfeer waarin het aangenaam winkelen is, en klantgerichte en goed geïnformeerde en opgeleide winkelmedewerkers creëren we een echte ontmoetingsplaats voor mensen die hun liefdesleven aangenamer willen maken of meer pit willen geven”, besluit Sylvain Spitaels.

Babylon loveshop Wetteren
Oosterzelesteenweg 5
9230 Wetteren

Openingsuren: maandag tot zaterdag van 10 tot 20u.

Over Babylon:

De Babylon-groep werd opgericht in 2006 en opende toen een eerste winkel in het Franse Lille. Ondertussen baat de groep in Frankrijk ook winkels uit in Tourcoing en Calais. De Belgische winkels in Gosselies (2016) en Bergen (2019) krijgen nu dus drie « zusjes » in Vlaanderen (Roeselare, Wetteren en Aartselaar), waarvan de grootste een oppervlakte van 500m² beslaat. Babylon stelt 28 mensen tewerk en beschikt over een catalogus met 6.000 producten, gaande van sextoys tot lingerie en hygiëneproducten.

Amélie Putmans Wavemakers