Media alert: Pabo sexshops worden Babylon loveshops

Meer dan 100 belangstellenden voor de opening van de grootste loveshop van Vlaanderen*

Roeselare - De Babylon-groep, die al een aantal winkels uitbaat in Wallonië en Frankrijk, heropende vandaag de vroegere Pabowinkel in Roeselare. Deze werd omgedoopt tot een Babylon loveshop met een totaal vernieuwd winkelconcept. Met een oppervlakte van 450m² is de Babylon loveshop de grootste van Vlaanderen. Iets voor 10u stonden al een veertigtal klanten aan te schuiven om deel te nemen aan de sextoy ruilactie: de eerste 50 klanten die een oud seksspeeltje meebrachten naar de winkel werden getrakteerd op een nieuw exemplaar. Ook voor de opening van de winkels in Wetteren en Aartselaar later deze maand staan dergelijke ruilacties gepland.

Babylon loveshop in Roeselare – de grootste van Vlaanderen
Met een oppervlakte van 450m2 is deze Babylon loveshop de grootste van Vlaanderen en de tweede grootste van België, na de eerder dit jaar geopende shop in Bergen. “De kans om de drie sterkst presterende winkels van Pabo over te nemen, wilden we niet laten liggen. Zeker omdat de grote winkeloppervlakte in Roeselare perfect beantwoordt aan ons concept om de klanten in een comfortabele shoppingomgeving kennis te laten maken met een zeer ruim aanbod en met verkooppersoneel dat hen alle mogelijke informatie kan bieden », legt Babylon-directeur Sylvain Spitaels uit. “Zowel in Roeselare als in Wetteren en Aartselaar behouden alle vroegere Pabo-medewerkers zo hun job. Dat biedt continuïteit voor de klanten en tegelijkertijd draagt dit bij tot de tewerkstelling in de regio.

Het concept van de loveshops
Met zijn loveshops wil Babylon inspelen op de duidelijke consumentenbehoefte om seksualiteit ten volle te beleven en er bovenal plezier aan te hebben. Babylon biedt een kleine 6.000 producten aan en gaat er prat op de klant daar in alle openheid over te informeren. “En dat kan nog steeds het best via persoonlijk advies”, zegt Sylvain Spitaels. Babylon wil van zijn uitbreiding in België gebruik maken om ook een boodschap van inclusiviteit uit te dragen. “We streven ernaar om aan ieders wensen en behoeften te voldoen: koppels, vrijgezellen, hetero’s, de LGBTQ+’s, mensen met een handicap, fetisjisten, BDSM-fanaten,  jongeren en ouderen. Inclusiviteit is bij ons geen loos begrip. Iedereen kan bij ons terecht voor zijn eigen seksbeleving. Met een mooie aankleding, een sfeer waarin het aangenaam winkelen is, en klantgerichte en goed geïnformeerde en opgeleide winkelmedewerkers creëren we een echte ontmoetingsplaats voor mensen die hun liefdesleven aangenamer willen maken of meer pit willen geven”, besluit Sylvain Spitaels.

Babylon loveshop Roeselare
Brugsesteenweg 427
8800 Roeselare

Openingsuren: maandag tot zaterdag van 10u tot 20u uur.

*voor 12u.

Over Babylon:

De Babylon-groep werd opgericht in 2006 en opende toen een eerste winkel in het Franse Lille. Ondertussen baat de groep in Frankrijk ook winkels uit in Tourcoing en Calais. De Belgische winkels in Gosselies (2016) en Bergen (2019) krijgen nu dus drie « zusjes » in Vlaanderen (Roeselare, Wetteren en Artselaar), waarvan de grootste een oppervlakte van 500m² beslaat. Babylon stelt 28 mensen tewerk en beschikt over een catalogus met 6.000 producten, gaande van sextoys tot lingerie en hygiëneproducten.

Amélie Putmans Wavemakers