Media Alert en Persuitnodiging: European Open-spelers verlaten de courts op maandag 15 oktober 2018

David Goffin komt het Belgisch publiek begroeten op donderdag 18 oktober

Antwerpen  – Zoals eerder deze week aangekondigd, vervoegt Milos Raonic naast Gasquet, Monfils, Edmund, Tsonga en Schwartzman het spelersveld van de European Open in Antwerpen van 14 tot 21 oktober. Ter gelegenheid van de start van de wedstrijden van de hoofdtabel zullen vier topspelers de court verlaten om een urban tennis match te spelen voor de Antwerpse tennisfans. Stel u voor: de spelers komen toe, zetten een net op en spelen een tennismatch op één van de mooiste pleinen van Antwerpen. Dit onder het toeziend oog van verraste voorbijgangers en toeristen! David Goffin, die vorige week een punt zette achter zijn seizoen komt op donderdag 18 oktober naar de Lotto Arena om de andere spelers aan te moedigen en het thuispubliek te begroeten.

De spelerslijst van deze derde editie van de European Open is bekend: Jo-Wilfried Tsonga (winnaar 2017), Richard Gasquet (winnaar 2016), Gaël Monfils (ATP-37), Kyle Edmund (ATP-14), Feliciano Lopez (ATP-70), Diego Schwartzman (ATP-16) en Milos Raonic (ATP-20). De wild cards werden eerder uitgereikt aan de Belgen Zizou Bergs (ATP-399) voor de kwalificaties en Ruben Bemelmans (ATP-108) voor de hoofdtabel. Onze landgenoot David Goffin zal op donderdag 18 oktober aanwezig zijn om de spelers aan te moedigen en het Belgische publiek te groeten. De prekwalificaties worden op vrijdag 12 oktober gespeeld, de kwalificaties starten op zondag de 14de, en de matches van de hoofdtabel starten op maandag 15 oktober. De loting voor de hoofdtabel vindt plaats op zaterdag 13 oktober om 18u en wordt live uitgezonden op de Facebookpagina van de European Open.

Een goed gevuld programma
Voor deze editie pakt de European Open uit met verschillende themadagen en activiteiten. Zo staat er maandag een Senior Day op het programma, waarbij senioren voor de helft van de prijs hun ticket kunnen kopen. Op maandag en dinsdag vinden de School Days plaats, waarbij vier scholen uit het Antwerpse naar de wedstrijden komen kijken, na een themaweek tennis op school. Woensdag is er de Kids Day, een namiddag vol activiteiten voor kinderen. Om nog maar te zwijgen over Ladies Day op donderdag, waar alle vrouwen een glaasje cava van Freixenet aangeboden krijgen én een goedgevulde goodie bag (met producten van Louis Widmer, een tussendoortje van Chalo en een Goed Gevoel magazine). De week eindigt vrijdag met een hoogtepunt: de European Open Party op Court #1 is open voor iedereen met een ticket voor vrijdag. Coco Jr. en DJ Crazy Sir-G zorgen voor de muzikale ambiance.

Tijdens het finaleweekend kunnen de tennisfans tussen de halve finales op zaterdag genieten van een tennisdemonstratie. Er wordt gefluisterd dat een vierde special guest, samen met Sabine Appelmans, Dick Norman en Guga Baùl de court zal betreden. Iets om te volgen! Het volledige programma is beschikbaar op de site van het toernooi. Zondag 21 oktober, net voor de finale, nemen de atleten van Special Olympics Belgium de court in beslag. Tennissers met een verstandelijke beperking zullen samen met reguliere atleten een Unified match spelen.

Persuitnodiging : EUROPEAN OPEN 2018 – Urban Tennis match op maandag 15 oktober om 14u op de Groenplaats in Antwerpen

Op maandag 15 oktober 2018 zullen vier topspelers van de European Open de courts verlaten om een urban tennis match te spelen op de Groenplaats in Antwerpen. Nadien wordt er een Q&A sessie georganiseerd met de spelers.

Gelieve uw aanwezigheid te bevestigen voor 14 oktober via Amélie Putmans, Wavemakers, per e-mail [email protected] of per telefoon op het nummer 0477 20 09 70.

Praktische informatie :

Timing

13u30 : Ontvangst op de Groenplaats

14u00 : Aankomst van de spelers en start van de match

14u15 : Vertrek naar Crowne Plaza (Adres: Gerard le Grellelaan 10, 2020 Antwerpen, Parking aan de overkant van de straat)

14u45 : Q&A sessie met de 4 spelers

15u15 : Einde voorzien

Adres:

Groenplaats
2000 Antwerpen

Parking Groenplaats

EUROPEAN OPEN 2018 – Persconferentie met David Goffin op 18 oktober om 16u40 in het perscenter van de European Open (Lotto Arena)
Er wordt een Q&A sessie georganiseerd met David Goffin op donderdag 18 oktober 2018 om  16u40. Het volledige programma van zijn aanwezigheid die dag wordt later bekendgemaakt.
Spijtig genoeg is er geen tijd voor individuele interviews. Einde is voorzien om 17u
Gelieve voor 15 oktober uw aanwezigheid te bevestigen bij  Astrid De Paep, Wavemakers, via e-mail [email protected] of via telefoon op het nummer 0476 58 02 74.

Aanvragen voor persaccreditaties voor het toernooi kunnen nog tot 13 oktober ingevuld worden via de volgende link : http://europeanopen-portal.eventdata-services.com/

Na 13 oktober kunnen accreditatie aanvragen via e-mail gestuurd worden : [email protected]
Alles over de European Open 2018 is te vinden op http://europeanopenatp250.com.
Updates en nieuws zijn er ook op Facebook (www.facebook.com/EuropeanTennisOpen/), Twitter (@EuroTennisOpen) en Instagram (www.instagram.com/europeantennisopen) .

Tickets zijn beschikbaar via Tele Ticket Service op www.teleticketservice.com, op 070 345 345 (€0.30/min) of op +32 34 0000 34 vanuit het buitenland.

Over de European Open
De European Open is het enige ATP-toernooi van België en vindt dit jaar voor de derde keer plaats, meer bepaald van 14 tot 21 oktober in de Lotto Arena in Antwerpen. Traditiegetrouw brengt het enkele van de beste tennisspelers van de wereld en België samen. Het evenement is een initiatief van Tennium, een internationaal bedrijf dat actief is in de tenniswereld en werd opgericht door Gentenaar Kristoff Puelinckx in samenwerking met de Franse ex-speler Sébastien Grosjean, winnaar van de Davis Cup voor de Franse ploeg in 2001. De European Open 2018 heeft een prijzenpot van 615.206 euro en maakt deel uit van de ATP 250 Series. De vorige laureaten waren Jo-Wilfried Tsonga (2017) en Richard Gasquet (2016).