Media alert en persuitnodiging: Durabrik biedt duurzaam en leefbaar wonen in het landelijke Varsenare

Varsenare - Bouwbedrijf Durabrik stelt op 26 januari haar kijkwoning in Varsenare voor aan het publiek. De kijkwoning is onderdeel van het nieuwbouwproject in het Hof van Straeten. Het bestaat uit 84 loten en ligt in een groene long tussen Brugge en de E40. Voor het project zette Durabrik maximaal in op duurzaamheid. De eerste bewoners nemen er vanaf eind april hun intrek.

De woningen, ontworpen door architect Jo Vaneeckhout, hebben een klassieke of moderne uitstraling. Bij het ontwerp werd er rekening gehouden met hedendaags comfort en duurzaamheid. Voor een efficiënt energieverbruik werden zonnepanelen voorzien. De kijkwoning heeft een E-peil van 0 en werd zelfs uitgerust met een lucht/water-warmtepomp, zonnepanelen, een elektrische laadpaal en een energie-monitoringsysteem waardoor het energieverbruik geoptimaliseerd wordt. Dankzij al deze voorzieningen is de kijkwoning helemaal klaar voor de toekomst.

Met zijn landelijke ligging tussen Brugge en de E40 vormt het nieuwbouwproject Hof van Straeten een aantrekkelijke plek voor inwoners. De wijk bevindt zich vlak bij de lokale handelaars in de dorpskern van Varsenare en op fietsafstand van het historische Brugge.

In totaal gaat het om 84 loten waarvan er reeds 16 werden verkocht. Vanaf eind april verhuizen de eerste bewoners naar hun nieuwe woonst.

Op zondag 26 januari kunnen geïnteresseerden een bezoek brengen aan de kijkwoning in aanwezigheid van Ivan Pieters & Bernard Maenhout (bouwadviseurs Durabrik). Journalisten en persfotografen die verslag willen uitbrengen, tussen 10u00 - 12u00 en 14u00 - 17u00, gelieve uw aanwezigheid te bevestigen voor 20 januari aan Mailien Nguyen via mail (mailien@wavemakers.eu) of op het nummer 0472 38 49 51.

Voor meer informatie, beeldmateriaal of interviewaanvragen, neem gerust contact op met:
Wavemakers PR