Media alert: Durabrik bouwt aan groen, verkeersarm en energiezuinig wonen in Roeselare

Kijkwoning nieuwbouwproject Honzebroekstraat coronaproof te bezichtigen op 28 juni

Roeselare - Bouwbedrijf Durabrik stelt op zondag 28 juni haar eerste kijkwoning in Roeselare voor aan het publiek. De kijkwoning is onderdeel van het nieuwbouwproject in de Honzebroekstraat waar Durabrik in een nieuwe woonwijk 38 halfopen en gesloten woningen bouwt. Door de aansluiting op het warmtenet van de stad, de energiezuinige bouwschil en duurzame toepassingen, zullen toekomstige bewoners er zeer voordelig wonen. Het energiepeil scoort met E-1 (een negatief energiepeil van min 1) hoog boven de opgelegde norm waardoor de woonkost slechts 10% bedraagt van een normale woning. De eerste bewoners nemen vanaf 6 juli hun intrek in de autoluwe wijk waar groen domineert.

De Durabrik-woningen in de Honzebroekstraat scoren met een negatief energiepeil van min 1 uitzonderlijk hoog op energie-efficiëntie. Terwijl een nieuwbouwwoning binnenkort moet voldoen aan de BEN-norm (bijna-energieneutraal = E30) is deze kijkwoning een energie-actieve woning. Wat wil zeggen dat ze energie opwekt in plaats van te verbruiken en er geen extra productie van energie nodig is. Voor een efficiënt energieverbruik werden, naast een energiezuinige bouwschil, zonnepanelen voorzien die voldoende energie voorzien om bijkomend een elektrische wagen op te laden. Alle woningen zijn aangesloten op het warmtenetwerk van Roeselare waardoor het huis verwarmd wordt met duurzame en hernieuwbare energie en er geen verwarmingsketel in huis meer nodig is.

In het woonproject in de Honzebroekstraat en de Albert Biesbroukstraat domineert het groen en heeft de auto slechts een bijrol. In de doodlopende straatjes kunnen kinderen nog gewoon buitenspelen en wordt het regenwater opgevangen in kleine waterpartijen (wadi’s). Gezinnen kunnen het hier bovendien met een auto minder doen doordat elke buurt werd voorzien van een deelauto die door alle bewoners van de verkaveling gebruikt kan worden.

Durabrik past de formule van de kijkdagen op afspraak toe om te voldoen aan alle veiligheidsmaatregelen. Geïnteresseerden voor deze kijkdag kunnen hun afspraak inplannen via de website en zo hun privébezoek vastleggen.

Meer informatie over het project en inschrijven voor de kijkdag op 28 juni: https://www.durabrik.be/nl/woonprojecten/roeselare-honzebroekstraat

Voor meer informatie, beeldmateriaal of interviewaanvragen, neem gerust contact op met:
Wavemakers PR

Meng een strategische aanpak met een stevige dosis creativiteit en je hebt het recept voor een geslaagde PR-campagne. Met een frisse blik creĆ«ren wij via ons uitgebreid netwerk PR de brug tussen jou en de pers en influencers in de vorm van een gedegen PR strategie, pers- & influencer relaties, mediatraining en crisiscommunicatie.