Media alert: dans mee met de atleten van Special Olympics Belgium op vrijdag 17 april

Tessa Wullaert, Yanina Wickmayer, Erika Van Tielen, Henny Seroeyen en Tim Ost delen dance challenge

Special Olympics Belgium, de organisatie voor atleten met een verstandelijke beperking, zag door de uitbraak van het Coronavirus net als alle andere sportverenigingen, de geplande evenementen in het water vallen. Onder andere de Nationale Spelen, het sportief hoogtepunt waar zo’n 3.400 atleten tijdens het hemelvaartweekend tegen elkaar zouden kampen, werd geannuleerd. De voorbereidingen en trainingen werden noodgedwongen stopgezet maar de organisatie blijft niet bij de pakken zitten. “In deze bizarre periode willen we volop gaan voor positieve creativiteit. Voor onze atleten is in beweging blijven heel belangrijk. Daarom lanceren we nu deze dance challenge. We nodigen iedereen uit om samen met onze atleten deel te nemen aan de Facebook Live danssessie. We verwachten dat er heel wat sportievelingen mee zullen dansen”, vertelt Zehra Sayin, CEO van Special Olympics Belgium.

De atleten van Special Olympics Belgium kunnen voor hun challenge rekenen op de steun van enkele bekende gezichten. Onder andere SOB-ambassadrice Tessa Wullaert, Yanina Wickmayer, actrice Erika Van Tielen, Henny Seroeyen en Tim Ost van ‘De Buurtpolitie’ deelden alvast de video die dansjuf Dorien van Do! voor Special Olympics Belgium in elkaar stak. Wie vrijdag 17 april ook mee wil doen, kan alvast beginnen oefenen want de dansvideo is al te vinden op de Facebookpagina van Special Olympics Belgium. Daar is ook de dansles op 17/04 om 15u live te volgen.

#GettingBetterTogether #SpecialOlympicsBelgium #dotimeforyou

Voor meer informatie, gelieve contact op te nemen met:
Elke De Mayer
elke@wavemakers.eu

Over Special Olympics
Special Olympics is een internationale beweging die het hele jaar door olympische sporten aanbiedt aan mensen met een verstandelijke beperking. Via sport wil Special Olympics hun zelfvertrouwen, hun gezondheid en hun mogelijkheden in het dagelijkse leven verbeteren. De beweging wil het taboe dat vandaag nog steeds bestaat rond personen met een verstandelijke beperking doorbreken, om zo respect en waardering voor hen te creëren. Special Olympics werd in 1968 opgericht in de Verenigde Staten door Eunice Kennedy Shriver en telt vandaag 6 miljoen atleten in 193 landen.

De vzw Special Olympics Belgium werd opgericht in 1979. De organisatie staat onder de Hoge Bescherming van Hunne Majesteiten de Koning en Koningin. Tia Hellebaut en Kevin De Bruyne zijn meter en peter van de organisatie die erkend is door het Belgisch en Interfederaal Olympisch Comité. De Nationale Spelen van Special Olympics Belgium vormen hét sportief hoogtepunt van het jaar voor meer dan 3400 atleten met een verstandelijke beperking. Special Olympics Belgium is daarnaast ook internationaal aanwezig, met de deelname van Belgische atleten aan de Wereldzomer- en Wereldwinterspelen.
Meer informatie: www.special-olympics.be of www.facebook.com/SpecialOlympics.