Media alert: DANK U-maskers gedragen door Belgische bekendheden

Een initiatief van Panathlon ter ondersteuning van Special Olympics Belgium

Special Olympics Belgium, de olympische organisatie voor atleten met een verstandelijke beperking, kan opnieuw rekenen op de steun van Belgische bekendheden zoals Sophie Wilmès, Pascal Duquenne, Herman Van Rompuy, Adamo, Philippe Geubels, Showbizz Bart en vele anderen. Panathlon Wallonië-Brussel produceert beschermende stoffen mondmaskers waarop DANK U gedrukt staat en waarvan per verkocht masker 1 euro gedoneerd wordt aan Special Olympics Belgium.

Panathlon Wallonië-Brussel, de organisatie die ethiek en fairplay in de sport promoot en verdedigt, wilde de wens van de Belgische sportwereld om DANK U te zeggen tegen de helden van de Covid-19-gezondheidsscrisis concretiseren. De organisatie produceert beschermende stoffen mondmaskers waarop DANK U gedrukt staat en waarvan elke letter opgevuld is met de beroepen die het verschil hebben gemaakt tijdens de crisis (zie lijst in bijlage). “We zijn erg blij dat Special Olympics Belgium als liefdadigheidsorganisatie geselecteerd werd en dat we de maskers samen met Panathlon kunnen aanbieden. De maskers staan iedereen toe om de helden van deze crisis te bedanken en werk te maken van sociale inclusie tijdens deze onzekere tijden”, aldus Zehra Sayin, CEO van Special Olympics Belgium.

Om het initiatief te promoten en de verkoop te stimuleren, kunnen Special Olympics Belgium en Panathlon rekenen op de steun van Belgische bekendheden zoals premier Sophie Wilmès, voormalig voorzitter van de Europese Raad Herman Van Rompuy, SOB-atleet en acteur Pascal Duquenne, zanger Adamo, en nog vele andere bekende persoonlijkheden zoals Philippe Geubels of Showbizz Bart, wiens foto’s gedurende de looptijd van de campagne zullen worden gedeeld.

Voor elk verkocht masker vóór 1 november doneert Panathlon €1 aan de vzw Special Olympics Belgium. “Nooit eerder zag ik mensen de fundamentele waarden die ons verenigen op dergelijke manier delen: respect, vastberadenheid, plichtsbewustzijn, onbaatzuchtigheid en boven alles een tastbare verbondenheid. Dit zijn ook de waarden van de sport, die beetje bij beetje zijn plaats in de samenleving weer herovert. Deze sportbeweging slaat eveneens de handen in elkaar om DANK U te zeggen tegen al wie mee gevochten heeft om alle burgers hoop op betere dagen te bieden", vertelt Philippe Housiaux, voorzitter van Panathlon Wallonië-Brussel.

De herbruikbare stoffen mondmaskers zijn verkrijgbaar per doos van 10 en zijn online te koop aan €40.
Volg de campagne op de sociale mediakanalen van Special Olympics Belgium en Panathlon Wallonie-Bruxelles #dankumasker / #SOBelgium / #panathlonwalloniebruxelles/ #danku

--- Einde van het persbericht ---

Over Special Olympics

Special Olympics is een internationale beweging die het hele jaar door olympische sporten aanbiedt aan mensen met een verstandelijke beperking. Via sport wil Special Olympics hun zelfvertrouwen, hun gezondheid en hun mogelijkheden in het dagelijkse leven verbeteren. De beweging wil het taboe dat vandaag nog steeds bestaat rond personen met een verstandelijke beperking doorbreken, om zo respect en waardering voor hen te creëren. Special Olympics werd in 1968 opgericht in de Verenigde Staten door Eunice Kennedy Shriver en telt vandaag 6 miljoen atleten in 193 landen.
De vzw Special Olympics Belgium werd opgericht in 1979. De organisatie staat onder de Hoge Bescherming van Hunne Majesteiten de Koning en Koningin. Tia Hellebaut en Kevin De Bruyne zijn meter en peter van de organisatie die erkend is door het Belgisch Olympisch en Interfederaal Comité. De Nationale Spelen van Special Olympics Belgium vormen hét sportief hoogtepunt van het jaar voor meer dan 3400 atleten met een verstandelijke beperking. Special Olympics Belgium is daarnaast ook internationaal aanwezig, met de deelname van Belgische atleten aan de Wereldzomer- en Wereldwinterspelen.
Meer informatie: www.special-olympics.be of www.facebook.com/SpecialOlympicsBelgium.

Over Panathlon

Panathlon Wallonië-Brussel zet zich als deel van een internationale beweging in voor de bescherming en promotie van ethiek en fairplay in de sport. De vereniging is actief sinds 2003 en vormt vandaag hét referentieplatform aangaande bovenstaande zaken in de Federatie Wallonië-Brussel. Onze vaardigheden en educatieve tools zijn beschikbaar voor iedereen betrokken bij sport die deze nobele waarden op een innovatieve en leuke manier willen promoten.

Voor meer informatie en interviewaanvragen, gelieve contact op te nemen met:

Amélie Putmans
amelie@wavemakers.eu