Media alert: Aquarius en het nationaal hockeyteam steunen Special Olympics Belgium

Uitnodiging: #DareToSponsor Unified sportevent op 10 juni in aanwezigheid van bekende atleten

Brussel - Special Olympics Belgium (SOB), de Olympische organisatie voor atleten met een verstandelijke beperking, lanceerde twee maanden geleden hun #DareToSponsor-campagne waarbij de bedrijfswereld werd uitgedaagd om de SOB-atleten te sponsoren. Onder andere Aquarius reageerde positief. Samen met de Koninklijke Belgische Hockey Bond, en het nationale hockeyteam organiseren ze een Unified-moment op zondag 10 juni in Sint-Agatha-Berchem.

Niet alleen topsporters verdienen het om gesponsord te worden door de grote bedrijven, ook de Special Olympics-atleten hebben recht op hun plaatsje te midden van al deze sponsordeals. Dat was de gedachtegang van de Olympische organisatie toen ze op 26 maart hun nieuwe nationale #DareToSponsor-campagne lanceerde. Nog geen dag later bevestigde Aquarius al zich in te zetten voor de atleten met een verstandelijke beperking. Zo zorgt Aquarius voor de nodige materialen en hydratatie. “Aquarius en de nationale Belgische hockey teams staan helemaal achter de missie van Special Olympics om iedereen - en dus ook sporters met een verstandelijke beperking - samen te brengen door middel van sport. We zijn dan ook heel trots en enthousiast om de ‘Dare to Sponsor’ uitdaging van Special Olympics Belgium mee tot uitvoering te brengen”, zegt Ben Bijnens, Country Director Coca-Cola Services.

Op zondag 10 juni organiseert Aquarius samen met de Koninklijke Belgische Hockey Bond een Unified-moment met enkele trainingssessies en een korte Unified-match om ervaring en kennis uit te wisselen. Het is de eerste keer dat de Floorball atleten van Special Olympics een Unified match zullen spelen met het nationale team. 4 Red Lions laten samen met 10 G-hockeyers van de bond en 10 floorballspelers van Special Olympics Belgium zien dat atleten met en zonder verstandelijke beperking een sterk team vormen. Cindy Vanduffel, Sporttechnisch coördinator Vlaamse Hockey Liga vertelt: “De Koninklijke Belgische Hockey Bond verheugt zich op deze samenwerking met Special Olympics. Hockey werd dit jaar op de Spelen in Doornik voorgesteld als demonstratiesport. De KBHB hoopt dat hockey in de toekomst volwaardig wordt opgenomen in het programma van de Nationale en Internationale Special Olympics.“

Deze actie toont aan dat er steeds meer ruimte en aandacht is voor atleten met een verstandelijke beperking. Iedereen is welkom om te komen supporteren voor 6€ en nadien kan iedereen blijven om de vriendschappelijke match van de nationale ploeg tegen Frankrijk vanuit het publiek mee te volgen vanaf 15u. Deze wedstrijd wordt ter voorbereiding voor de "Champion's Trophy" georganiseerd.

Timing:

• 11u30: Onthaal aan de ingang van B.Sports Wolvendael Hockey Club
  • 12u - 12u40: 4 trainingssessies van 10 minuten elk geleid door de 4 Red Lions
  • 12u40 - 12u55: Unified-match
  • 13u - 13u45: Mogelijkheid tot interviews naast het terrein
  • 15u - 16u30: Vriendschappelijke wedstrijd tussen België en Frankrijk

Adres:

B. Sports Wolvendael Hockey Club: Basilieklaan 14, 1082 Sint-Agatha-Berchem

Opgelet: enkel pers met een geldige perskaart is toegelaten op het evenement.

Gelieve te accrediteren via astrid@wavemakers.eu of op het nummer 0476 58 02 74, ten laatste op 7 juni.

Voor meer informatie en interviewaanvragen, gelieve contact op te nemen met: Wavemakers PR & Communications, Astrid De Paep, astrid@wavemakers.eu,  +32 (0)476 58 02 74.

Over Special Olympics

Special Olympics is een internationale beweging die het hele jaar olympische sporten aanbiedt aan mensen met een verstandelijke beperking. Via sport wil Special Olympics hun zelfvertrouwen, hun gezondheid en hun mogelijkheden in het dagelijkse leven verbeteren. De beweging wil het taboe dat vandaag nog altijd bestaat rond personen met een verstandelijke beperking doorbreken, om zo respect en waardering te creëren voor alle personen met een verstandelijke beperking. Special Olympics werd opgericht in de Verenigde Staten in 1968 door Eunice Kennedy Shriver en telt vandaag 4 miljoen atleten in 178 landen.

De vzw Special Olympics Belgium werd opgericht in 1979. De organisatie staat onder de Hoge Bescherming van Hunne Majesteiten de Koning en Koningin. Tia Hellebaut en Kevin De Bruyne zijn meter en peter van de organisatie die erkend is door het Belgisch en Interfederaal Olympisch Comité. De Nationale Spelen van Special Olympics Belgium zijn HET sportief hoogtepunt van het jaar voor meer dan 3400 atleten met een verstandelijke beperking. Special Olympics Belgium is ook internationaal aanwezig, met de deelname van Belgische atleten aan de Wereldzomer- en Wereldwinterspelen.

Meer informatie vindt u hier: www.special-olympics.be of www.facebook.com/SpecialOlympics.be

Persdossier: https://www.special-olympics.be/wp-content/uploads/2018/02/Persdossier-2018-NL.pdf

Meng een strategische aanpak met een stevige dosis creativiteit en je hebt het recept voor een geslaagde PR-campagne. Met een frisse blik creĆ«ren wij via ons uitgebreid netwerk PR de brug tussen jou en de pers en influencers in de vorm van een gedegen PR strategie, pers- & influencer relaties, mediatraining en crisiscommunicatie.