Save-the-date & Media alert: Picture X - Proximus Art collectie in Museum Dhondt-Dhaenens

Het museum Dhondt-Dhaenens presenteert deze zomer de Proximus Art Collectie. Van 28 juni tot en met 4 oktober 2015 kunnen bezoekers een selectie uit de kunstcollectie van het telecombedrijf voor de allereerste keer ontdekken. De collectie is één van de belangrijkste bedrijfscollecties van België en is een boeiende weergave van de kunst van de laatste vier decennia.

De tentoonstelling Picturex focust op hedendaagse fotografie en toont verschillende fotoreeksen. Daarenboven zullen een aantal absolute topstukken uit de recente kunstgeschiedenis te zien zijn. De collectie werd samengesteld door een comité bestaande uit kunstprofessionals. Zij brachten sinds 1996 kunstwerken samen van een honderdtal kunstenaars waaronder Marcel Broodthaers, John Baldessari, Andreas Gursky, Gabriel Orozco en Rineke Dijkstra.

Op donderdag 25 juni stelt het museum Dhondt-Dhaenens de Proximus Art collectie in première aan de pers voor. Noteer deze datum alvast in uw agenda. Meer informatie volgt.

Praktisch
Picturex, van 28/06/2015 tot en met 04/10/2015
Prijs toegangsticket: € 7,00 / € 5,00

Museum Dhondt-Dhaenens