Lustrumeditie Optima Open zet Kim Clijsters en John McEnroe op affiche

Tennisnostalgie van 14 tot 17 augustus 2014 in Knokke-Heist

Knokke-Heist, 1 april – Deze zomer vindt voor de vijfde keer de Optima Open plaats van 14 tot 17 augustus in De Royal Zoute Tennis Club in Knokke-Heist. Niemand minder dan Kim Clijsters en tennisicoon John McEnroe toppen de affiche voor deze lustrumeditie. Big Mac zal van vrijdag tot zondag te zien zijn op de Optima Open-center court waar hij zal spelen voor de officiële ranking van de ATP Champions Tour. Kim Clijsters speelt op 16 en 17 augustus in de Legends Pool een gemengd dubbelspel.

Kim Clijsters behoeft in België geen voorstelling meer. Met 41 WTA-titels en 11 dubbeltitels, beleefde Kim een fantastische tenniscarrière en de voormalige nummer 1 wordt nog steeds op handen gedragen. Haar spontaniteit en sportiviteit maken haar erg geliefd bij collega’s en publiek. Kim won 8 (!) keer de titel “Sportvrouw van het Jaar”. Ze sloeg de wereld met verstomming toen ze in 2009, na een eerste afscheid en een pauze van 2 jaar, de US Open won. Na haar tweede en definitieve afscheid van de tenniswereld is Kim nog maar zelden op de court in België te zien.

Ik vind het super om deze zomer nog eens in openlucht te tennissen voor eigen publiek. Knokke-Heist is een prachtige locatie en ik hoor van veel collega-spelers dat de sfeer op de Optima Open top is én dat de zon altijd schijnt dus maak ik met veel plezier tijd om mijn tennisspel nog eens uit de kast te halen.”, aldus Kim Clijsters.

En ook zevenvoudig Grand Slam-winnaar John McEnroe kijkt alvast uit naar een bezoekje aan Optima Open: “Ik ben verheugd om terug te gaan naar Knokke-Heist. Het is één van de beste ATP Champions toernooien ter wereld, er hangt een leuke sfeer en het publiek is steeds erg enthousiast. Ik kijk er ook naar uit om Kim nog eens te zien. Heel leuk dat zij dit jaar ook mee zal spelen!”

De CEO van Optima Group, Jeroen Piqueur, is alvast verheugd met de komst van deze twee toppers. “Ik ben vereerd om John McEnroe voor de vierde keer te mogen ontvangen op de Optima Open. En met ook nog eens onze Belgische trots Kim Clijsters op de affiche, belooft Optima Open 2014 nu al een topeditie te worden! Voor de vijfde editie leggen we het publiek graag extra in de watten door hen een mix van nationale en internationale tennislegendes voor te stellen.”, aldus Piqueur. De volgende namen worden eind april aangekondigd.

Optima Open is de Belgische manche van de ATP Champions Tour, een serie van internationale toernooien voor de ‘living legends’ van het tennis die het professionele circuit verlaten hebben en 30 jaar of ouder zijn. Naast de Champions Tour single matches, organiseert Optima Open, los van de rankings, ook elke speeldag een ‘Special Guest Double Match’ met nationale en internationale tennislegendes.

Tickets voor Optima Open 2014 zijn vanaf nu verkrijgbaar via www.optimaopen.be, in de Fnac-winkels en via Ticketnet op het nummer 070/660 601. Prijs ongenummerde dagtickets 14/08 en 15/08: 30€ - 16/08 en 17/08: 35€. Prijs genummerde dagtickets 14/08 en 15/08: 35€ - 16/08 en 17/08: 40€

Volg de laatste nieuwtjes over het toernooi via:

Voor meer informatie, enkel voor de pers (niet voor publicatie):

Elke De Mayer

Over Optima

Optima plant  financieel geluk

Optima is dé marktleider in België op het vlak van financial planning. Het succes van Optima ligt in een geheel eigen en uniek concept op het vlak van financieel en fiscaal advies.  Een concept dat veel verder gaat dan de klassieke dienstverlening. Optima werkt een persoonlijk totaalplan uit, dat alle bouwstenen omvat om de financiële doelstellingen van de klant waar te maken op het gebied van zijn inkomen, vermogen, pensioen en nalatenschap. Zo stippelt Optima voor elke klant de weg uit naar zijn financieel geluk.

Grote Markt 43, 9100 Sint-Niklaas